8 124 läst · 19 svar
8k läst
19 svar
ljusramp bakom gips istället för golvlist
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Jovisst har jag bild, dock ser man effekten bättre i mörker som är rätt svårt att fotografera i... dock är det inte ljusslang vi använt då den blev för klumpig och vi ville ha ett så litet avstånd mellan vägg och gavel som möjligt. Iställer använde vi IKEAs Trettio, de går att vinkla och vi har satt flera (det är fyra i varje paket och vi har använt tre paket)annanasen skrev:
/FlitigaLisa
Vet någon var man kan hitta den där ljustråden billigt? Ca 110 kr/m på elfa är lite dyrt men ska tydligen finnas kopior.
Det blev ett väldigt jämnt ljus verkar det som! Väldigt snyggt!FlitigaLisa skrev:Jovisst har jag bild, dock ser man effekten bättre i mörker som är rätt svårt att fotografera i... dock är det inte ljusslang vi använt då den blev för klumpig och vi ville ha ett så litet avstånd mellan vägg och gavel som möjligt. Iställer använde vi IKEAs Trettio, de går att vinkla och vi har satt flera (det är fyra i varje paket och vi har använt tre paket)
/FlitigaLisa
Himla snygg klädhängare oxå. Var har du hittat den?
Liknande trådar
-
Hur fästa i enkelgips med plåtregel bakom?
Byggmaterial & Byggteknik -
Spikad vinkelprofil bakom gipsskivor
Hur hittar jag bjälken bakom ett gipstak för att sätta upp tung lampa?
Belysning -
Osb eller gammal spånskiva bakom gipsen?
Hur lång torktid för gipsbruk bakom kakel, och bra lösning på sprucken vägg bakom kakel?
Utbyggnad och tillbyggnad