S seniorkonsult skrev:
Nja, en vägghängd kräver plats för cistrrn er n om du inte monterar en gammaldags 10- liters med vattenfall vid taket.
så avloppsvattnet teleporteras bort då eller? Själva toaletten är ju typ gratis om man jämför med allt annat.

eller är det någon slags ironi som jag missat?
 
S seniorkonsult skrev:
Nja, en vägghängd kräver plats för cistrrn er n om du inte monterar en gammaldags 10- liters med vattenfall vid taket.
Absolut, det kostar med vägghängd toalett. Det jag ville visa på är att det finns toalettstolar med olika djup.
 
Min fråga om golv- väggkonstruktion, vilket har mycket stor betydelse har inte besvarats av TS. F ö handlade min anm om cistern stolens djup. Cistern mot vägg tar ju också 20-25 cm utrymme och måste placeras nånstans.
 
Orientexpressen
Varför inte lyxa till det och ha en dusch som går från vägg till vägg?
Skulle definitivt rekommendera vikväggar så att du får armbågsutrymme vid toaletten.
Duschväggens överkant kan du använda som handdukshängare, där du kan sätta fast krokar upptill.
På dörren kan du också sätta krokar för t ex morgonrocken.

Till höger innanför duschen kan du ha ett skåp av rostfritt stål eller liknande som tål vatten där du kan ha schampo, balsam mm som tål vatten som också blir avställningsyta för dito.

Platsbygg ett handfat och bänkyta med rundad kant mot dörren och överskåp upp till taket och t ex hyllor vid avrundningen ned mot golvet.
I princip kan man använda vilken typ av skål som helst till ett handfat av glas, porslin, trä, betong mm och då kan man få vilken form, storlek, färg och djup man vill.
 
  • Gilla
Git Johansson
  • Laddar…
G Git Johansson skrev:
Hej! Ska renovera mitt badrum o även tänkt ändra avlopp etc. Har fått klartecken av Brf. Jag vill få känslan av att få det lilla att kännas större. Har valt marmorliknande material 60x60 cm. Badrummet är 1,58 m bred o 178 långt. Behöver maxa förvaringen för allt om behöver finnas då man är tjej . Min önskan är kommod på 80 cm har 60 idag. Bifogar förslag hur jag funderar på att göra. Ena fotot är hur det ser ut idag med kommod på 60x40. O jag vill åt utan längst in. Hur hade ni gjort. Tacksam för förslag.
Blev det nån renovering? Kan vi få se resultatet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.