949 läst · 17 svar
949 läst
17 svar
Liten "kontakt" att dölja i dosa i väggen?
Vi skulle gärna haft en bättre översiktsbild så man får förståelse för det estetiska problemetC Cff skrev:Vitvaror som kul, mikro, mm har väl eluttagen och kontakterna dolda av själva maskinen? Detta är en mycket synlig kabel och anslutningställe som ligger mitt i blickfånget.. Därför funderar jag på om jag kan anluta den dosa som råkar sitta där för att göra en "osynlig" anslutning istället för att använda det eluttag som finns i närhete. Jag är ingen pedant - långt därifrån - men tänker att det är enklare att göra ytor ”lugnare” vad gäller de fasta installationerna, än vad det är att hålla undan alla andra prylar konstant. Därav min fråga. Jag förstår att detta är något av ett lyxproblem, men gissar att jag inte är ensam i forumet om att fundera över hur jag kan "förbättra" något som redan funkar.😀
Men precis som Walle85 ovan så skulle jag också förespråka att komplettera med ett nytt uttag på bättre/snyggare plats så du kan fortsätta använda maskinens stickpropp
😊 Eftersom frågan inte gällde "estetisk input" utan en mer teknisk aspekt så förstår jag inte riktigt vad en bättre översiktsbild skulle tillföra... Uppskattar dock engagemanget 😉S Stuff skrev:
Höjningsram exempelvis ExxactE elmont skrev:
https://www.ahlsell.se/products/el/.../ram-for-utanpaliggande-montage/ramar/1820947
Liknande trådar
-
Kontakter att flytta i kök
El -
Sitter avloppsslangen rätt? Liten glipa
Badrum -
Bästa sätt att snöröja liten gård, uppfart, parkeringar
Trädgård allmänt -
Är det tillåtet eller ej att själv montera kabel och perilexkontakt till hällen?
El -
Vad kan vara fel? Makita kapsåg startar direkt kontakten sätts i vägg
Verktyg, Maskiner & Fordon