Kom på ett tips till.
Att bära toalettstol blir lättare om man använder lite sjömanskunskaper och slår en tamp runt stolen med slingor på rätt sätt.
Jag har burit toalettstol med bara händerna förr och det är ju omöjligt att få ett vettigt grepp, på detta sätt är det bara att bära eländet med en hand utan ansträngning...

Person bär en toalettstol med tamp knuten runt för enklare grepp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
Maria T
Det här blir spännande att följa, plus roligt att se "förklaringen" till några av bilderna som redan finns i annan tråd, men då var härligt obegripliga.. :rofl:
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Maria T, det kommer lite fler inlägg framöver när jag kommer på något värt att nämna. :)

Jag skäms ju aldrig för att visa min okunskap (inte heller för att visa min kunskap när den finns) och jag vet att det i många trådar blir kortfattade svar som inte ger hela bilden.
Typ eltrådar där någon skriver "...mät mellan fas och XXX..." eller liknande när någon undrar hur man kan kontrollera elen. Säger ingenting för många husägare.

Det är mycket som inte är självklart, jag tänker på detta med att skära loss skivorna med cirkelsågen som jag beslutade att göra, det är säkert flera som inte riktigt är med på vad jag menar. Så jag skall försöka ge en liten instruktion framöver.
Själv lärde jag mig för fem år sedan att man kan skära av fasadbrädor utan att skada reglarna genom att ställa sågdjupet och kapa av dem på tvären (för en offerbräda till exempel). Det var helt nytt för mig trots att jag använt cirkelsåg flera gånger under mitt liv...

Nu är plywoodskivor och gips uppe i badrummet och golvet är flytspacklat. Jo då, jag har mätt med vattenpasset, inte för att jag inte tror att proffsen vet vad de gör utan för att jag vill lära mig hur de gör...
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Efterhand som alla prylarna införskaffats lägger vi dem i ordning med öppnade förpackningar och monteringsanvisningar samlade.
Vi köpte ett Ikea GODMORGON spegelskåp för 1400 istället för ett INR för typ 8000...
Alla skåp och sådant monterar jag färdigt så de bara är att montera för byggarna.

Igår köpte jag element och fyllde på högen med. Det blev ett Adax Neo 400 V med wifi (inte för att jag vill ha wifi men de gick inte att tag på utan).

Samlade öppnade förpackningar och monteringsanvisningar för byggprojekt på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
I dag är det slutmontering och i morgon besiktning.

Efter jag rivit och plockat undan så gjorde ju byggarna allt arbete. Ja, förutom att vi hade en massa val av inredning och var den skall monteras så i går satte vi upp lappar med anvisning var vi ville ha grejerna.

Och montera ihop badkaret vilket tog längre tid än beräknat. Vilken djäkla kontruktion med grejer å pryttlar...

Så man fick ju ta en sen middag.

Två bitar tejp med kritpåskrifter på en grå vägg som markerar position för inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monteringsverktyg och tillbehör på ett badkar under slutinstallationen i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En tänd kolgrill med rykande kol på en träbänk vid skymning, med grillverktyg och en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Tog en snabb panorambild (ursäkta kvaliteten) i morse på färdigt badrum.

Som jag nämnde i första inlägget, enkelt utan finesser och guldkranar. Vi skall montera färdigt skåpet och sätta in lite grejer som ger mjukhet. Inga blommor men kanske lite askar i mörkt trä eller liknande. Vi har inte golvvärme, funderade hit och dit men beslutade att det går nog bra utan.

Vi behöll det gamla fönstret i mörkbrunt, också en sak som vi funderade över men grundtanken är att om man inte måste ändra så skall man inte och jag gillar brytningen med det mörkbruna.

Nu skall vi bara lära oss hur man ställer in elementet med nattsänkning och sådant-

Nyrenoverat badrum med dusch, badkar, handfat, toalett och grå väggar, samt detaljer i mörkt trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
S
Fario Fario skrev:
Tog en snabb panorambild (ursäkta kvaliteten) i morse på färdigt badrum.

Som jag nämnde i första inlägget, enkelt utan finesser och guldkranar. Vi skall montera färdigt skåpet och sätta in lite grejer som ger mjukhet. Inga blommor men kanske lite askar i mörkt trä eller liknande. Vi har inte golvvärme, funderade hit och dit men beslutade att det går nog bra utan.

Vi behöll det gamla fönstret i mörkbrunt, också en sak som vi funderade över men grundtanken är att om man inte måste ändra så skall man inte och jag gillar brytningen med det mörkbruna.

Nu skall vi bara lära oss hur man ställer in elementet med nattsänkning och sådant-

[bild]
Enkelhet kan vara väldigt snyggt, jag tycker ni fått till det väldigt bra! Trevlig med lite kontrast till avancerade badrumsbyggen med extra allt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Lägger in första bilden igen på hur det såg ut när jag skulle börja riva.

Gammalt badrum med badkar, toalett och handfat före renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S Screew skrev:
Enkelhet kan vara väldigt snyggt, jag tycker ni fått till det väldigt bra! Trevlig med lite kontrast till avancerade badrumsbyggen med extra allt.
Tack för det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.