14 567 läst · 22 svar
15k läst
22 svar
Lite gnäll från mig
Om du saboterar hans arbete på nåt sätt då kommer det ju bara att ta längre tid innan han är klar.
Att han använder hörselskydd är väl inte konstigt, en slipmaskin låter ju väldigt mycket på nära håll.
Det vettigaste är väl att bara fråga hur länge han ska hålla på. Då vet du ju på ett ungefär. Sen kan du väl passa på och lägga fram önskemål om vilka tider han ska arbeta med båten.
Och ja, det är skönt att inte ha några grannar!
Att han använder hörselskydd är väl inte konstigt, en slipmaskin låter ju väldigt mycket på nära håll.
Det vettigaste är väl att bara fråga hur länge han ska hålla på. Då vet du ju på ett ungefär. Sen kan du väl passa på och lägga fram önskemål om vilka tider han ska arbeta med båten.
Och ja, det är skönt att inte ha några grannar!
vi hade en juvel som kapade skivor av fällda trä som han eldade Det jobbiga var att han använde motorsåg Han jobbade 8 timmar per dag Vi blev tokiga att lyssna på ortsbon Han bor på Skatan ; Jag bad honom att sluta med motorsågen eftersom vi inte kunde prata vid middagsbordet; Jag sa åt honom att sluta köra motorsåg.Sommarstuga 2017 skrev:Mina grannar på tomten brevid har en vän som ställt upp en träbåt där. Några meter från min tomtgräns. Nu slipas den med maskin dagarna i ända från morgon till kväll. Ljudet gör att man vill hålla sig inne. Så fort det är fint väder börjar det slipas. Inte någon information innan om att det ska slipas dagarna i ända så man kan fly fältet. I dag börjades det 20 över 8. Själv har han hörselskydd och bor inte ens här utan när han är klar med att störa så kan han nöjt åka hem till sig. ✌️ Tycker det är respektlöst men är inte förvånad.
Over and out
Han bad mig fara åt helvete.
Jag sa att det gör jag gärna om du slutar med motorsågen.
Vi har aldrig sett killen på 5 år,
Detta hände på Björn/Skatan
Den stora frågan är väl om hen beräknar sjösättning i år. eller om det är hens pysselhörna för längre tid.. (så att säga). Om det är det förstnämnda så är hen väl lagom borta till sommaren iaf.. om det är nummer två kan hen hålla på hela sommaren.
Ibland funderar man på över reglementet för oljud på vissa håll.. som i naturen.. vid ruvning/fågelbebisar osv. Det är många andra regler kring denna tid för sånt..
Folk i sig förvånar mig sällan dock. När vi bodde i "stan" så fick vi pikar för vi klippte gräset runt 19.30 på kvällen.. för då åt folk middag ute sa de och det var störande (hade elgräskippare)..
Så efter 19 ungefär så försökte vi att göra så lite maskinellt som möjligt.. (även när det renoverades och man behövde såga ute eller i garaget osv). Några ggr när de var borta passade vi på, att arbeta på kvällstid (alla grannar hade ju inte samma tidsramar.. )
Grannarna i övrigt var jättetrevliga (allihopa), men alla såg olika på tider.. lugn och oväsen.
Ibland funderar man på över reglementet för oljud på vissa håll.. som i naturen.. vid ruvning/fågelbebisar osv. Det är många andra regler kring denna tid för sånt..
Folk i sig förvånar mig sällan dock. När vi bodde i "stan" så fick vi pikar för vi klippte gräset runt 19.30 på kvällen.. för då åt folk middag ute sa de och det var störande (hade elgräskippare)..
Så efter 19 ungefär så försökte vi att göra så lite maskinellt som möjligt.. (även när det renoverades och man behövde såga ute eller i garaget osv). Några ggr när de var borta passade vi på, att arbeta på kvällstid (alla grannar hade ju inte samma tidsramar.. )
Grannarna i övrigt var jättetrevliga (allihopa), men alla såg olika på tider.. lugn och oväsen.
Är väl bara och traska över och fråga hur lång tid det är kvar att slipa på båten? Och säga att det stör väldigt mycket så dem får se till att göra klart så fort det är möjligt. Skiter dem i det du säger bara börja vattna gräsmattan för fullt
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Beställt 100 kvadrat trall från byggmax har jag gjort bort mig?
Altan & Uteplats -
Ska jag nöja mig eller yttra mig? Överklagande av faktura från Lantmäteriet
Juridik -
Hjälp mig tänka rätt (Uppvärming fritidshus från sent 1800)
Värme allmänt -
Hjälp mig att koppla ihop Frånluftdon kök
Ventilation -
Hjälp mig! Hur "räddar" jag huset från att sätta sig ännu mer?
Byggmaterial & Byggteknik