11 170 läst · 44 svar
11k läst
44 svar
Linn och Thora bygger om skånelänga på Österlen
Vem säger att det är ett byggprogram?G Ganescha skrev:
Inte SVT iallafall: "Vad är det egentligen som händer när man väljer att förverkliga sin stora husdröm? Hur påverkar det livet och relationen? Se människors husdrömmar – villor, vindsvåningar, nybyggen och renoveringar."
Det är väl det vi reagerar på att det finns hur många program eller del i program som just fokuserar på relationer, inredning, etc, men inte just det att skapa sig ett drömhus. Skulle vi inte kunna få åtminstone ETT program som inte ältar relationer eller andra problem.T TowaTei skrev:
Men det är ju inte fokus för programserien. Det är alltid folk här som gnäller på exakt detta, trots att serien har pågått i åratal med uttalat fokus på relationer och inte husbyggandet.A AndersS skrev:
För övrigt är jag fruktansvärt upprörd över att det är så lite båtrenoveringar i Sveriges Mästerkock, inte ens en liten eka? Jag är kränkt.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 271 inlägg
Det må du ju ha rätt i, men varför har man med en arkitekt i sådana fall? Varför inte en psykolog/familjerådgivare/terapeut what-ever?H Hullefar skrev:Men det är ju inte fokus för programserien. Det är alltid folk här som gnäller på exakt detta, trots att serien har pågått i åratal med uttalat fokus på relationer och inte husbyggandet.
För övrigt är jag fruktansvärt upprörd över att det är så lite båtrenoveringar i Sveriges Mästerkock, inte ens en liten eka? Jag är kränkt.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 271 inlägg
Hej "Thora"!
Jag tror konsensus i den här tråden är på "er" sida.
Byggahus-trådar om Husdrömmar brukar hamna i samma frågeställning, "bygga för att sälja, för lite om byggandet, för mycket om paren etc." så det behöver du nog inte hänga upp dig på ...
Registrera gärna ett konto och berätta mer om hur det var att delta i programmet, och hur ni trivs med erat hus nu när det gått ett tag ...
Byggahus-trådar om Husdrömmar brukar hamna i samma frågeställning, "bygga för att sälja, för lite om byggandet, för mycket om paren etc." så det behöver du nog inte hänga upp dig på ...
Registrera gärna ett konto och berätta mer om hur det var att delta i programmet, och hur ni trivs med erat hus nu när det gått ett tag ...
Och gärna fler bilder på hur det ser ut i alla rum iom det inte fanns med så mycket i programmet, kan nog vara värdefullt för andra som tänker på liknande smala husDan_Johansson skrev:Hej "Thora"!
@Thora Nu vet jag inte om du har en profil och därmed ser detta inlägg, men jag undrar över era trägolv och panelen i innertaket, var har ni köpt detta och hur är det behandlat?
Jag tycker ni har gjort helt rätt, hoppas ni kommer trivas (men det är klart ni kommer göra, det är ju Skåne )
Jag tycker ni har gjort helt rätt, hoppas ni kommer trivas (men det är klart ni kommer göra, det är ju Skåne )
Man kan ju förstå att ha lite privat att visa varje rum dom har ju redan inret lite privat får dom ju haDan_Johansson skrev:Jag har två funderingar efter jag sett programmet.
1: Undrar om de är sponsrade av Volvo den här säsongen?
2: Undrar om Gert börjat tröttna på att göra tv? Han var ju knappt med alls ...
(förutom att man hoppade över flera rum i huset och zoomade in på en tårta i fem minuter)
Edit: ingen kan i alla fall säga att de byggde för att sälja, de där pengarna får de aldrig igen ....
Allvetare
· Västra götaland
· 9 271 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 271 inlägg
Tror inte Husdrömmar är det enklaste sättet att scouta inför en brottsturne, men jag fattar poängen.... Tror inte det var fallet här dock...M maria01 skrev:
Liknande trådar
-
textilkabel 3x1,50 - naturligt linne TN01 till stickuttag
El -
Hur bygger jag in en garderob med snedtak bak?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur platsbygger jag en garderob på betongplatta?
Bygger utebar, frågor om att skydda trä för utomhusmiljö
Bygger stödmur mot grannens tomt
Grund & Markarbeten