G Ganescha skrev:
Haha... SVT! Byggprogram va det ja. :crysmile:
Vem säger att det är ett byggprogram?

Inte SVT iallafall: "Vad är det egentligen som händer när man väljer att förverkliga sin stora husdröm? Hur påverkar det livet och relationen? Se människors husdrömmar – villor, vindsvåningar, nybyggen och renoveringar."

• Gilla
Hullefar
  • Laddar…
T TowaTei skrev:

Inte SVT iallafall: "Vad är det egentligen som händer när man väljer att förverkliga sin stora husdröm? Hur påverkar det livet och relationen? Se människors husdrömmar – villor, vindsvåningar, nybyggen och renoveringar."
Nä det är sant.

T TowaTei skrev:

Det är väl det vi reagerar på att det finns hur många program eller del i program som just fokuserar på relationer, inredning, etc, men inte just det att skapa sig ett drömhus. Skulle vi inte kunna få åtminstone ETT program som inte ältar relationer eller andra problem.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det är väl det vi reagerar på att det finns hur många program eller del i program som just fokuserar på relationer, inredning, etc, men inte just det att skapa sig ett drömhus. Skulle vi inte kunna få åtminstone ETT program som inte ältar relationer eller andra problem.
Men det är ju inte fokus för programserien. Det är alltid folk här som gnäller på exakt detta, trots att serien har pågått i åratal med uttalat fokus på relationer och inte husbyggandet.

För övrigt är jag fruktansvärt upprörd över att det är så lite båtrenoveringar i Sveriges Mästerkock, inte ens en liten eka? Jag är kränkt.

• Haha
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
H Hullefar skrev:
För övrigt är jag fruktansvärt upprörd över att det är så lite båtrenoveringar i Sveriges Mästerkock, inte ens en liten eka? Jag är kränkt.
Du får vänta på att programmet Båtdrömmar kommer.
Till dess tycker jag att du skall ta det med ro ;)

• Gilla
Hullefar
  • Laddar…
H Hullefar skrev:
Men det är ju inte fokus för programserien. Det är alltid folk här som gnäller på exakt detta, trots att serien har pågått i åratal med uttalat fokus på relationer och inte husbyggandet.

Det må du ju ha rätt i, men varför har man med en arkitekt i sådana fall? Varför inte en psykolog/familjerådgivare/terapeut what-ever?

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det må du ju ha rätt i, men varför har man med en arkitekt i sådana fall? Varför inte en psykolog/familjerådgivare/terapeut what-ever?
Helt sant!
T. ex. TV3's Lyxfällans kick-ass-coach Philip Diab hade varit något :)

T
Hej

Nu valde vi ju inte att bygga ett hus för att kunna sälja, utan ett hus att kunna spendera resten av våra liv i.

Det är en västentlig skillnad.

Med vänlig hälsning,
Thora

• Gilla
liran och 3 till
  • Laddar…
Hej "Thora"!
Jag tror konsensus i den här tråden är på "er" sida.
Byggahus-trådar om Husdrömmar brukar hamna i samma frågeställning, "bygga för att sälja, för lite om byggandet, för mycket om paren etc." så det behöver du nog inte hänga upp dig på ...

Registrera gärna ett konto och berätta mer om hur det var att delta i programmet, och hur ni trivs med erat hus nu när det gått ett tag ... :)

• Gilla
toolman77 och 2 till
  • Laddar…
Hej "Thora"!
Jag tror konsensus i den här tråden är på "er" sida.
Byggahus-trådar om Husdrömmar brukar hamna i samma frågeställning, "bygga för att sälja, för lite om byggandet, för mycket om paren etc." så det behöver du nog inte hänga upp dig på ...

Registrera gärna ett konto och berätta mer om hur det var att delta i programmet, och hur ni trivs med erat hus nu när det gått ett tag ... :)
Och gärna fler bilder på hur det ser ut i alla rum iom det inte fanns med så mycket i programmet, kan nog vara värdefullt för andra som tänker på liknande smala hus

@Thora Nu vet jag inte om du har en profil och därmed ser detta inlägg, men jag undrar över era trägolv och panelen i innertaket, var har ni köpt detta och hur är det behandlat?
Jag tycker ni har gjort helt rätt, hoppas ni kommer trivas (men det är klart ni kommer göra, det är ju Skåne ;) )

Jag har två funderingar efter jag sett programmet.

1: Undrar om de är sponsrade av Volvo den här säsongen?

2: Undrar om Gert börjat tröttna på att göra tv? Han var ju knappt med alls ...

(förutom att man hoppade över flera rum i huset och zoomade in på en tårta i fem minuter)

Edit: ingen kan i alla fall säga att de byggde för att sälja, de där pengarna får de aldrig igen ....
Man kan ju förstå att ha lite privat att visa varje rum dom har ju redan inret lite privat får dom ju ha

M maria01 skrev:
Man kan ju förstå att ha lite privat att visa varje rum dom har ju redan inret lite privat får dom ju ha
Gjorde de inte ett återbesök där de visade mer av huset?

Vett inte men gissade

att inte vilja visa allt förstår jag nån har ett jakt intresse då vill man inte visa var vapenskåpet står eller har nån dyr hobby i nåt rum det är som att skrika efter inbrott

M maria01 skrev:
Vett inte men gissade

att inte vilja visa allt förstår jag nån har ett jakt intresse då vill man inte visa var vapenskåpet står eller har nån dyr hobby i nåt rum det är som att skrika efter inbrott
Tror inte Husdrömmar är det enklaste sättet att scouta inför en brottsturne, men jag fattar poängen.... Tror inte det var fallet här dock...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.