Min golvläggare föreslog något som heter BoardFix när jag skulle förstärka mitt spånskivegolv med ett lager golvgips.

• Gilla
Allan007
  • Laddar…
Eftersom ingen annan har nämnt det än;
Gips i våtrum är fortfarande aja-baja enligt branschreglerna och borde enbart av den anledningen inte rekommenderas av Ståhlbergs.

Paul-Staffanstorp skrev:
Jag tolkar ju det som att han pratar om att bygga upp lutningen på golvgipsen med fix... :rolleyes:;)
Det tyder ju på att spånet är i våg...eller... :blushing:
Jodå, spånet är i våg. Och firman menade att man skulle så att säga limma fast gipsen lutande genom att ha mer lim/fix på ena sidan än andra. Ju mer jag tänker på det desto märkligare ter det sig.
Jag frågade faktiskt 2 ggr om det verkligen var så här de menade, och det var det.

ACME skrev:
Eftersom ingen annan har nämnt det än;
Gips i våtrum är fortfarande aja-baja enligt branschreglerna och borde enbart av den anledningen inte rekommenderas av Ståhlbergs.
Förutsätter ju verkligen att det är golvgips godkänd för våtutrymme som avses.
Men hur som helst en vansinnig idé att bygga upp fallet med denna och en massa fix under i olika mängder.

ohlgren skrev:
Jodå, spånet är i våg. Och firman menade att man skulle så att säga limma fast gipsen lutande genom att ha mer lim/fix på ena sidan än andra. Ju mer jag tänker på det desto märkligare ter det sig.
Jag frågade faktiskt 2 ggr om det verkligen var så här de menade, och det var det.
Ja, herregud...
Jag förstår inte vitsen med detta överhuvudtaget.
Det hade ju varit gigantiskt svårt att få till rätt mängd under för att få rätt fall och sedan är ju den typen av lim dessutom ganska dyrt.

Ovanpå detta måste du ju ändå flytspackla så jag ser absolut ingen vinning i detta.

Hade jag varit dig hade jag tagit kontakt med Lunds Kakelvaruhus på Norra Fäladen i Lund istället... en seriös firma som är bra och ha att göra med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.