1 794 454 läst · 5 850 svar
1794k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
ja, inte så mkt att ha. Tänkte ha den till borr, men fixturen är sned och fipplig och resultatet duger inte. Fick modda den för att det skulle bli hjälpligt okay. Massa timmars jobb för ngt som egentligen borde returneras.Robin.. skrev:
I övrigt väldigt grovkornig slip. Känns inte bra att köra på sina fina knivar och saxar även ”om det går”. Duger till typ trädgårdsredskap.
Köprekommendationen är således väldigt sval.
Slipstationen : förvänta din inte på något sätt att den erbjuder nån som helst precision eller finish.
Jag köpte en för flera år sedan och provade att slipa borr. och , nä.
Att spetsen på en borr ska sitta i mitten av borren fixar den inte, för det är plasten för vek, konstruktionen för glappig.
Det den däremot gör är att skära stål av helv, så har man ett sånt där stämjärn som sålts utan slipad egg, då är den bra för att snabbt grovforma men inte finslipa. ( vinkeln blir på känn då maskinen är glappig och vek)
Skivan är som sagt grov så resultatet blir därefter.
Undvik .
Jag köpte en för flera år sedan och provade att slipa borr. och , nä.
Att spetsen på en borr ska sitta i mitten av borren fixar den inte, för det är plasten för vek, konstruktionen för glappig.
Det den däremot gör är att skära stål av helv, så har man ett sånt där stämjärn som sålts utan slipad egg, då är den bra för att snabbt grovforma men inte finslipa. ( vinkeln blir på känn då maskinen är glappig och vek)
Skivan är som sagt grov så resultatet blir därefter.
Undvik .
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 182 inlägg
Fick en sån slip, saxar och knivar blir förstörda av den. Borren lyckas på nått sätt få eggvinkel på fel håll...
Undvik
Undvik
Renoverare
· västra götaland
· 736 inlägg
E Emil.P skrev:Klart sugen. Egentligen vill jag ha den med dubbla batterier men när, eller ens om, den dyker upp vet man ju inte.
Det som oroar mig med denna är ifall kedjehastighet är för låg så den blir jobbig att hantera.
Inte mycket erfarenhet av batterisågar men får lite intrycket att den i värsta fall är för stor för små smidiga sågningar och för klen för större jobb. Någon med mer erfarenhet får hemskt gärna svara snabbt, jag passerar Lidl efter lunchen
jag köpte en förra året, tillverkad 2020 så kanske har dom bytt nått i dom som säljs nu.. IAF. den hade läckt ur oljebehållaren över vintern, med den oljan som ingick så egentligen borde jag reklamerat bara pga det.... men utöver det tål den inte särskillt mkt belastning så även det är ett skäl till irritation..... nästan ett måste att köra den på 4Ah batteriet , håller inte särskillt länge heller tyvärr... , 899,- är för mkt för den enligt mig....+399 för batteriet...., jag vet inte hur Julas är men säkert jämförbar...
Har en också (har inte läckt) Den är betydligt bättre än Julas 18V som jag också provat. Men knappast något för att såga större träd. Mer som komplement till en "riktig " motorsåg, när man bara vill rensa lite i trädgården.
M MagicFingers skrev:jag köpte en förra året, tillverkad 2020 så kanske har dom bytt nått i dom som säljs nu.. IAF. den hade läckt ur oljebehållaren över vintern, med den oljan som ingick så egentligen borde jag reklamerat bara pga det.... men utöver det tål den inte särskillt mkt belastning så även det är ett skäl till irritation..... nästan ett måste att köra den på 4Ah batteriet , håller inte särskillt länge heller tyvärr... , 899,- är för mkt för den enligt mig....+399 för batteriet...., jag vet inte hur Julas är men säkert jämförbar...
M MagicFingers skrev:jag köpte en förra året, tillverkad 2020 så kanske har dom bytt nått i dom som säljs nu.. IAF. den hade läckt ur oljebehållaren över vintern, med den oljan som ingick så egentligen borde jag reklamerat bara pga det.... men utöver det tål den inte särskillt mkt belastning så även det är ett skäl till irritation..... nästan ett måste att köra den på 4Ah batteriet , håller inte särskillt länge heller tyvärr... , 899,- är för mkt för den enligt mig....+399 för batteriet...., jag vet inte hur Julas är men säkert jämförbar...
Det blev att jag köpte en, testat som hastigast men håller med utifrån första intrycket.Humulus skrev:
Äppelträd upp till kanske 10 cm känns inte som några problem (man får inte pressa för mycket dock) men man vill nog inte ta sig an speciellt mycket grövre.