M MLindstrom skrev:
Tror jag inte en sekund på :crysmile:
Håller med. De som vet att maskinen kostar 1499:- och att de nån som roffar åt sig fler så tappar man snabbt många som "villhöver" då upplevelsen av att man köper den för dubbla priset på blocket inte är så angenäm. Klassiskt trick "fåtal rum/resor kvar, boka nu"...

Haha, i "min" butik stod det under gårdagen en skylt med texten att fler plasmaskärare skulle inkomma på tisdagen. "Kom i tid".

Gjorde en lov till Lidl vid kvart i åtta, då var det minst tio personer i kö. De flesta kom ut tomhänta...

A
Jämfört med andra maskiner på nätet kring 1200-1500kr,är det något speciellt med Lidl's maskin?

Handyman 1 skrev:
Jämfört med andra maskiner på nätet kring 1200-1500kr,är det något speciellt med Lidl's maskin?
Kan inte tänka mig att det är något annat än Lidls tre års "no questions asked" - garanti som skiljer..

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
1499:- ink moms för företagare
Du får den direkt med bra garanti
Enda är väl om den är defekt får man väl ingen ny utan pengarna tillbaka?

Lidl Kista har I butiken och pall på lagret med plasmaskärare...

T Taxture skrev:
1499:- ink moms för företagare
Du får den direkt med bra garanti
Enda är väl om den är defekt får man väl ingen ny utan pengarna tillbaka?
Ibland kan du få en ny av kundtjänst.
NB: formellt så får du inte samma garanti/konsumentköp när du är företagare jämfört med privatperson. (även om det kanske inte var vad du syftade på med företagare)

Lime113 Lime113 skrev:
även om det kanske inte var vad du syftade på med företagare
Syftade på enkelheten att köpa i sverige mot att importera ifrån kina.......

• Gilla
Lime113 och 1 till
  • Laddar…
A
T Taxture skrev:
Syftade på enkelheten att köpa i sverige mot att importera ifrån kina.......
Låter inte som att det är så enkelt att köpa en på Lidl:)

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Låter inte som att det är så enkelt att köpa en på Lidl:)
Jo men ibland så...
Ringde till kundtjänst vid lunch igår och de hade tydligen ett gäng kvar i lager.

Skärmdump av ett kundservice-meddelande angående en beställning av en Plasmaskärare PPS 40 B2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
nissenhj och 6 till
  • Laddar…
64 maskiner sålda igår i "min" lokala butik. Ujuj...

Hehe, Lidl öser in fler nu i butikerna för att mätta marknaden... Lycka till att försöka sälja dyrare på blocket...

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
Kan ju hoppas att Lidl lägger ut några plasmor varje vecka i butikerna så kan de som "spekulationsköper" flera exemplar, för att kränga på blocket/tradera, sitta där med sina maskiner.....

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 8 till
  • Laddar…
Min gissning är att Lidl tjänar pengar på denna försäljning av plasmor (trots priset) så får de iväg fler blir det större förtjänst.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hur är det med de där tillbehören, är det något att ha månne?

Parkside munstycken och ett set cirkelskärare för plasmaskärare, prissatt till 129.00 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon här som har testat?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.