1 817 453 läst · 5 896 svar
1817k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Den har för hög bladhastighet för stål. Tror inte heller den klarar att spänna ett blad avsett för stål då de brukar vara kraftigare jmf med träblad.C Choom skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Höll mig borta från både pelarborr och bandsåg men blev ändå två inköp
Ok, skäms lite för slipmaskinen, fattar att den sannolikt inte är mycket att ha. Speciellt som jag har både en Tormek T-7 och en Tormekkopia (den senare på landet) - men det bär emot att betala nästa 2k för en borrslip-jigg till Tormeken så jag tänkte jag kunde prova detta (till 10% av jigg-priset för både maskin och [plast]jigg) som en instegsport till de tyngre prylarna.
Speedsquare-varianten är jag än mer sugen på att testa, brukar skippa mätinstrument i lågprisklass men tycke jag läste att Hulta hade lite leveransproblem, och det tror jag var redan innan Covid, så tänkte detta kunde vara intressant att testa. Kanske tar några dar men ska försöka återkomma med mina intryck...
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, skäms lite för slipmaskinen, fattar att den sannolikt inte är mycket att ha. Speciellt som jag har både en Tormek T-7 och en Tormekkopia (den senare på landet) - men det bär emot att betala nästa 2k för en borrslip-jigg till Tormeken så jag tänkte jag kunde prova detta (till 10% av jigg-priset för både maskin och [plast]jigg) som en instegsport till de tyngre prylarna.
Speedsquare-varianten är jag än mer sugen på att testa, brukar skippa mätinstrument i lågprisklass men tycke jag läste att Hulta hade lite leveransproblem, och det tror jag var redan innan Covid, så tänkte detta kunde vara intressant att testa. Kanske tar några dar men ska försöka återkomma med mina intryck...
/U
Redigerat:
Två saker jag är intresserad av. Hinner du en recension innan de tar slut i butik, hade jag blivit gladullberg skrev:Höll mig borta från både pelarborr och bandsåg men blev ändå två inköp
[bild]
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Ska se vad jag kan göra, jag tillhör den lyckosamma skara av befolkningen som fortfarande har ett jobb trots tumult i omvärlden så vet inte riktigt vad jag lyckas med under arbetsveckan, återkommer så fort jag kan!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 919 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 919 inlägg