3 012 läst · 23 svar
3k läst
23 svar
Letar efter ett Villalarm.
Kan man inte?
Tja som sagt vi är inte eniga på den punkten kan vi säga.
Prova slicka på ett silikonfinger och testa det sen i läsaren (saliven ger elektriska egenskaper som påminner om ett svettigt finger).
Tja som sagt vi är inte eniga på den punkten kan vi säga.
Prova slicka på ett silikonfinger och testa det sen i läsaren (saliven ger elektriska egenskaper som påminner om ett svettigt finger).
Medlem
· Stockholms Län
· 151 inlägg
Ja det borde dykt upp redan i iphone 3 var det många som tyckte också
Tror inte bara det är tekniska issues det måste väl även finnas en större efterfrågan.
Tror inte bara det är tekniska issues det måste väl även finnas en större efterfrågan.
"NFC-läsare" finns det gott om att köpa i Sverige.. Dock ingen av de stora drakarna som implementerat stödet fullt ut i sina system och pushat försäljningen. Det finns några olika varianter att lösa NFC-läsningen. Antingen att hantera telefonen som en traditionellt trådlöst kort (genom att läsa ut telefonens unika id-nummer), men då kan du lika gärna klistra på en mifare-tag på baksidan av din iPhone typ Eller där NFC-läsaren upprättar en "dialog" med telefonen som presenterar ett mjukt certifikat och eventuellt användarangiven info. Lite häftigt tycker jag det vore att knappa in pin-koden på telefonen när du håller den framför läsaren t.ex. men säkerligen inte särskilt praktiskt.
När det kommer till fingeravtryck så håller jag med Mats... Skulle inte vilja ha det vid min dörr.
Den här tekniken tycker jag verkar spännande dock: http://www.youtube.com/watch?v=orTO3E0Vvok
Behöver bara mogna lite till och komma ner i pris några vändor till först
När det kommer till fingeravtryck så håller jag med Mats... Skulle inte vilja ha det vid min dörr.
Den här tekniken tycker jag verkar spännande dock: http://www.youtube.com/watch?v=orTO3E0Vvok
Behöver bara mogna lite till och komma ner i pris några vändor till först
med NFC menade jag att om inte säkerhetsföretagen kan få till det med fingeravtrycksläsare så får man väl skaffa en Mobiltelefon med det i när det kommer, lite bökigare dock.. Enklare om den satt direkt vid dörren.
Att fingeravtrycksläsare inte skulle vara säkra kan ni lägga ner..
Att fingeravtrycksläsare inte skulle vara säkra kan ni lägga ner..
Har svårt att se att fingeravtrycksläsare kommer på stort i våra säkerhetssystem. Främsta orsakerna till detta är att de billigare systemen ger för stor del FAR: False Acceptance Rate och för att motverka detta måste systemen bli så mycket känsligare, men då kommer problematiken med
FRR: False Rejection Rate.
Har varit med och utvärderat ett par läsare från mer kända fabrikat och visst har de blivit säkrare och svårare att lura, men FRR ligger fortfarande alldeles för högt. Uppåt 10% på läsare avsedda för utomhusmiljö och ungefär 5% på läsare för inomhusmiljö.
Inte troligt att storbolagen kommer investera stort i system som stänger ute 5-10% av personalen och det är mycket dem som styr i vilken riktning säkerhetsbranschen väljer att gå. Som t.ex. vid övergången till MiFare i passerkort.
Ser nog större framtid för andra biometriska läsmetoder så som hand/ven, iris och ansikts-id.
FRR: False Rejection Rate.
Har varit med och utvärderat ett par läsare från mer kända fabrikat och visst har de blivit säkrare och svårare att lura, men FRR ligger fortfarande alldeles för högt. Uppåt 10% på läsare avsedda för utomhusmiljö och ungefär 5% på läsare för inomhusmiljö.
Inte troligt att storbolagen kommer investera stort i system som stänger ute 5-10% av personalen och det är mycket dem som styr i vilken riktning säkerhetsbranschen väljer att gå. Som t.ex. vid övergången till MiFare i passerkort.
Ser nog större framtid för andra biometriska läsmetoder så som hand/ven, iris och ansikts-id.
Har installerat Precise Biometrics läsare på pengaräkningsdepåer.
Vilken kvalitet håller de generellt om någon har koll?
Är de i framkant eller i mittsegmentet?
Känns som en ganska nischad marknad till högriskanläggningar?
Vilken kvalitet håller de generellt om någon har koll?
Är de i framkant eller i mittsegmentet?
Känns som en ganska nischad marknad till högriskanläggningar?
Dom har Authentecs läsare, den som Apple ska stoppa i sin iPhone i framtiden. Fast en generation äldre läsare.
Den är den näst bästa läsaren i världen, först ligger läsare från Fingerprint Cards.
Men nu har ju Authentec slutat att sälja sina läsare till andra än Apple. Så vis får hoppas att Precise köper läsare av Fingerprint Cards i framtiden!
Den är den näst bästa läsaren i världen, först ligger läsare från Fingerprint Cards.
Men nu har ju Authentec slutat att sälja sina läsare till andra än Apple. Så vis får hoppas att Precise köper läsare av Fingerprint Cards i framtiden!