6 551 läst · 23 svar
7k läst
23 svar
Leif anlade nedgrävd pool själv
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 114 inlägg
Som pensionär och duktig hemmapulare bestämde sig Leif för att inte leja ut arbetet med nedgrävningen av poolen. Han räknar med att de sparat väldigt många tusenlappar på detta.
Du kan läsa artikeln här: Leif anlade nedgrävd pool själv
Du kan läsa artikeln här: Leif anlade nedgrävd pool själv
Skrivet av: JOF
Byggde en liknande med med måtten 3,5x8meter i PP (polypropylen).
Dessa är svetsbara och kommer helt färdiga och provtryckta från fabrik.
Hel trappa på ena kortsidan för barnen, helt fyrkantig med skarpa hörn och raka sidor.
Med skjutbart pooltak, stenläggning, granitsarg, pump och filter mm står den nog i ca. 230000 kr, gjorde också allt arbete själv.
OBS! Tänk på att vissa kommuner kräver bygglov för pooltaket! Jag tvingade till mig skriftligt godkännande (Lunds Kommun) på max. höjd 1m innan jag kunde köpa hem taket.
Byggde en liknande med med måtten 3,5x8meter i PP (polypropylen).
Dessa är svetsbara och kommer helt färdiga och provtryckta från fabrik.
Hel trappa på ena kortsidan för barnen, helt fyrkantig med skarpa hörn och raka sidor.
Med skjutbart pooltak, stenläggning, granitsarg, pump och filter mm står den nog i ca. 230000 kr, gjorde också allt arbete själv.
OBS! Tänk på att vissa kommuner kräver bygglov för pooltaket! Jag tvingade till mig skriftligt godkännande (Lunds Kommun) på max. höjd 1m innan jag kunde köpa hem taket.
Skrivet av: hyggabus
"frigolit" betyder åtminstone för mig den speciella form av styren-cellplast (EPS) medan det finns ett otal andra former av cellplast , där namnet ju egentligen bara beskriver att det är "plast" i "celler". Ingenting om vilket plastmaterial det är fråga om .
"frigolit" betyder åtminstone för mig den speciella form av styren-cellplast (EPS) medan det finns ett otal andra former av cellplast , där namnet ju egentligen bara beskriver att det är "plast" i "celler". Ingenting om vilket plastmaterial det är fråga om .