16 018 läst · 105 svar
16k läst
105 svar
Ledningsrättselände
HejK Kristina Kickan Bäckström skrev:
Firmatecknare kan du hitta på www.allabolag.se
Klicka på "befattningshavare".
Ledsen att se dig råka ut för allt detta.
Jag har hört talats om andra byar där man haft liknande problem. Ofta har det tyvärr slutat med att den "utsatta" fastighetsägaren har flyttat.
Annars har du fått en del bra råd som jag vill komplettera:
Kolla med hemförsäkringen om rättshjälp. jag tror du skulle tjäna på att själv få en jurist som bidrar med hjälo.
Spara all post med föreningen.
Spela in alla samtal.
Sätt upp skyltar med parkering förbjuden. Om stockarna rullas undan skulle jag lägga dit stenar.
Men frågan är ju hur mycket ni orkar bråka i en sån miljö. Å andra sidan kanske det är precis det som förenings"idioterna" vill. Trakassera er tills ni flyttar.
Jag skulle i det här läget försöka få så mycket extern hjälp som möjligt.
Tack!!
Ja, visst är pressen stenhård! Men att sälja blir ju också svårt när köparna säkert känner till problemen. Vi har fått dem att återlämna fotbollsplanen. Alltid något. Vi försöker ta en sak i taget. Skiva elefanten, som en klok vän uttryckte det.
Tack för goda råd och engagemang. Vi har tagit hjälp av Villaägarnas juridiska rådgivare och letar vidare efter mer hjälp. Måste än en gång berömma det här forumet! Livräddare!!
Ja, visst är pressen stenhård! Men att sälja blir ju också svårt när köparna säkert känner till problemen. Vi har fått dem att återlämna fotbollsplanen. Alltid något. Vi försöker ta en sak i taget. Skiva elefanten, som en klok vän uttryckte det.
Tack för goda råd och engagemang. Vi har tagit hjälp av Villaägarnas juridiska rådgivare och letar vidare efter mer hjälp. Måste än en gång berömma det här forumet! Livräddare!!
När du från brev från deras "jurist" blanda i lite humor i det hela. För det är nästan skrattretande. Inte för att det inte ska tas på allvar utan för att man mår bättre om man försöker hitta det positiva. Eller försöka göra det roligt....
Frågan handlade om en avloppsledning en parkering som de smutsade ner och en staty på er tomt. Nu tillkommer en fotbollsplan.K Kristina Kickan Bäckström skrev:
Berätta gärna hela historien för nu låter det som att ni försöker lägga ner hela föreningen. Och oavsett om jag tycker du gör rätt eller ej, ger du dom ingen annan möjlighet än att strida tillbaka.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 666 inlägg
Måste hålla med Harry om att detta stegvisa utökande med nya smådelar känns olustigt.
Nu tycker jag iofs inte att man måste bjuda en lokal förening på 1–1,5 ha och det är ju synd att denna mark inte knoppades av till föreningen i samband med klubbstugan (om den som jag tror knoppades av från TS fastighet en gång), men utifrån vissa perspektiv kan jag också förstå att det är TS som framstår som svår och ogin, och inte föreningen.
Med det sagt, en förening som bygger sin verksamhet på en enskild markägares goda vilja borde anstränga sig betydligt mer än vad som verkar skett här.
Nu tycker jag iofs inte att man måste bjuda en lokal förening på 1–1,5 ha och det är ju synd att denna mark inte knoppades av till föreningen i samband med klubbstugan (om den som jag tror knoppades av från TS fastighet en gång), men utifrån vissa perspektiv kan jag också förstå att det är TS som framstår som svår och ogin, och inte föreningen.
Med det sagt, en förening som bygger sin verksamhet på en enskild markägares goda vilja borde anstränga sig betydligt mer än vad som verkar skett här.
Ja du, det låternog inte klokt när man lägger ihop. Det är ett ovanligt läge med en stor verksamhet inklämd på en liten ruta utan egen väg, utan utrymme för nånting. De bitar de lånat av oss är små och andra grannar kan också låna ut så den dör nog inte.harry73 skrev:Frågan handlade om en avloppsledning en parkering som de smutsade ner och en staty på er tomt. Nu tillkommer en fotbollsplan.
Berätta gärna hela historien för nu låter det som att ni försöker lägga ner hela föreningen. Och oavsett om jag tycker du gör rätt eller ej, ger du dom ingen annan möjlighet än att strida tillbaka.
Det är snarare så att alla vant sig vid att den här fastighetens mark är som en allmänning och det fungerar inte för oss. Vi försökte få till ett bättre samarbete med föreningen så att de skulle visa mer hänsyn men det slutade med hot om servitut från deras sida. Så om jag låter hämndlysten så är det nog i de nerverna det rycker.
Nötegårdsgubben skrev:Måste hålla med Harry om att detta stegvisa utökande med nya smådelar känns olustigt.
Med det sagt, en förening som bygger sin verksamhet på en enskild markägares goda vilja borde anstränga sig betydligt mer än vad som verkar skett här.[/QUOTE
Utökande är inte rätt term. Vi har lånat ut en liten fotbollsplan de mest vill parkera på, plats för staty och en liten parkering vid sjön. Vi har djur som behöver bete och när de kom hem till oss och hotade med anmälningar och servitut så insåg vi också att det var bäst med så få beröringspunkter som möjligt och sa ifrån om allt. Jag har frågat om råd i omgångar så det ser utökat ut. Samtidigt har sakervi trodde varit lösta vänts bakåfram. Vi kom t ex överens med en representant om att målen skulle bort så att fåren kunde beta där, sen blev det tvärtom och målen stod kvar. Hit och dit, usch!
Det finns inga vinnare i sådana här konflikter.