BirgitS BirgitS skrev:
Tack, misstänkte att det var något sånt.
Jag tror mig nog kunna se o knyta mina skor med denna belysning, så dåligt ser jag inte 😃 men men vi får se när de anländer o testas kan ju alltid ha fel !

BZMichael BZMichael skrev:
Har ingen möjlighet för dragning av el därav batteri .
Blir väldigt nyfiken på hur det kan vara omöjligt om nu el finns i huset.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
BZMichael och 3 till
  • Laddar…
Min uppfattning är att med batteridrivna grejor så blir det en dålig kompromiss. Svagt ljus och batteri som tar slut.
Med 12 V LED-ljuskällor kan du göra en enkel kabeldragning med klena trådar.

Svårt att avgöra hur rummet ser ut från din bild och var du vill ha belysningen. Någonstans i hallen finns det väl spänning som kan användas?

• Gilla
BZMichael
  • Laddar…
Rikta några spot light mot hallen om det finns el i övriga huset. Om du använder smart belysning så kan du tända/släcka med telefonen eller fjärrströmbrytare du kan placera i hallen.

Redigerat:
  • Gilla
BZMichael
  • Laddar…
BirgitS
D DE73 skrev:
Rikta några spot light mot hallen om det finns el i övriga huset. Om du använder smart belysning så kan du tända/släcka med telefonen eller fjärrströmbrytare du kan placera i hallen.
Rörelsesensor är ju praktiskt i så fall, en sensor som märker när någon kommer in i hallen oavsett om det gäller via ytterdörren eller från andra hållet. Det har vi för att slippa dra utanpåliggande kabel till en trappkoppling.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.