5 131 läst · 29 svar
5k läst
29 svar
LB-HUS Ugglan 143 Pris?
Jag kan säga att lägga ut listan ta för lång tid den består av 12sidor
Valfriheten är inte så stor beroende på vad du menar med valfrihet.
Tillval kan man alltid få till en ganska stor kostnad. tex annat kök ryggåstak kamin mm
Men tänker du på att flytta väggar så är inte utbudet stort i ugglanserien.
Typ förlänga vardagsrumsvägg 1,2m är väll det som går
Ugglanserien klassas som ekonomihus och LB-Hus vill helst sälja sin färdiga kloss eller koncept utan ändringar. Lättast och billigast för dom.
Även att tillval som tex en kamin (Contura) till ugglan 159 kostar 70,000kr är för att dom helst inte vill sätta in en sån.
Dyrt tycker jag, i alla fall om man kan få den för 40,000kr hos en annan husleverantör.
Vill du ändra i planlösning så skulle jag antingen be nån annat husföretag bygga ett liknande hus, om det nu är ugglanserien du fastnat för. Eller titta på deras andra hus där det finns större valmöjlighet.
Lycka Till!!
Valfriheten är inte så stor beroende på vad du menar med valfrihet.
Tillval kan man alltid få till en ganska stor kostnad. tex annat kök ryggåstak kamin mm
Men tänker du på att flytta väggar så är inte utbudet stort i ugglanserien.
Typ förlänga vardagsrumsvägg 1,2m är väll det som går
Ugglanserien klassas som ekonomihus och LB-Hus vill helst sälja sin färdiga kloss eller koncept utan ändringar. Lättast och billigast för dom.
Även att tillval som tex en kamin (Contura) till ugglan 159 kostar 70,000kr är för att dom helst inte vill sätta in en sån.
Dyrt tycker jag, i alla fall om man kan få den för 40,000kr hos en annan husleverantör.
Vill du ändra i planlösning så skulle jag antingen be nån annat husföretag bygga ett liknande hus, om det nu är ugglanserien du fastnat för. Eller titta på deras andra hus där det finns större valmöjlighet.
Lycka Till!!
Jag har pratat med några andra hustillverkare, som gärna bygger efter vad man önskar men det verkar vara svårt att i så fall få dem att kunna matcha Ugglan priserna... Det är ju ändå ganska mycket som verkar ingå som standard i ett Ugglehus.
Mycket som ingår??? :-/
Som vad?? :
Platta på mark med golvvärme, kakel och klinkers i våtutrymmen och parkettgolv. Det är juh standard i nästan alla hus.
I övrigt så är allt tillval. Så inte tycker då jag att dom har högre standard än nån annan.
Innan man har valt det man vill ha så är man uppe i 1,9-2mille ändå och då är inte det så stor skillnad jämfört med många andra husleverantörer. :-/
Som vad?? :
Platta på mark med golvvärme, kakel och klinkers i våtutrymmen och parkettgolv. Det är juh standard i nästan alla hus.
I övrigt så är allt tillval. Så inte tycker då jag att dom har högre standard än nån annan.
Innan man har valt det man vill ha så är man uppe i 1,9-2mille ändå och då är inte det så stor skillnad jämfört med många andra husleverantörer. :-/
Flera hustillverkare vi fått priser av har tex ingen grund som ingår...
Ej heller kakel & klinkers, el installation mm, vissa är tom invändig målning utanpå priset
Men har du hittat någon som kan jämföra eller tom understiga priset är jag mycket intresserad (det är just detta vi själva söker men ej funnit än så länge)
Dock ej för 1.9-2, utan snarare 1.5-1.6 då i alla fall jag inte tänkt mig så mycket tillval.
Vilka tillval har du förresten räknat på som kostar 500 000, det låter väldigt mycket?
Kamin tex som du nämnt är dyrt vill vi inte ha...
Ej heller kakel & klinkers, el installation mm, vissa är tom invändig målning utanpå priset
Men har du hittat någon som kan jämföra eller tom understiga priset är jag mycket intresserad (det är just detta vi själva söker men ej funnit än så länge)
Dock ej för 1.9-2, utan snarare 1.5-1.6 då i alla fall jag inte tänkt mig så mycket tillval.
Vilka tillval har du förresten räknat på som kostar 500 000, det låter väldigt mycket?
Kamin tex som du nämnt är dyrt vill vi inte ha...
Ugglan 143 kostar nf 1613000kr+ tomt va bankavg ev tillval + ev garage då är du uppe i 1,9-2,2mille innan du e klar
Borohus tycker jag har minst lika bra priser + mer utrustat om man nu ska jämnföra.
Kollande på närke 155 det skulle vi få för 2,2mille med allt nyckelfärdigt
Värt att kolla i alla fall.
Borohus tycker jag har minst lika bra priser + mer utrustat om man nu ska jämnföra.
Kollande på närke 155 det skulle vi få för 2,2mille med allt nyckelfärdigt
Värt att kolla i alla fall.
Tack för tipset! Ska kolla upp Borohus, de har vi faktiskt missat...
Vi gillar dock stilen på Ugglan 143, 1 569 000 är priset vi fårr NF. Som su sagt tillkommer tomt osv. men det gör det ju oavsett vilket husföretag man väljer, räknar ej dessa saker som tillval.
Har du några andra anledningar till att ni valde bort Ugglan serien får du gärna dela med dig!
Vi gillar dock stilen på Ugglan 143, 1 569 000 är priset vi fårr NF. Som su sagt tillkommer tomt osv. men det gör det ju oavsett vilket husföretag man väljer, räknar ej dessa saker som tillval.
Har du några andra anledningar till att ni valde bort Ugglan serien får du gärna dela med dig!
Nä det räknade inte jag heller in som tillval. Men det jag menar är att det är svårt att komma under 2mille nästan hur man än gör.
Tillvalen brukar hamna runt 200,000kr beroende på vad man vill ha.
Jag valde bort Ugglan huset för att vi fick mera tillval större hus och kunde göra stora ändringar utan kostnad. Och framför allt den för att dom har så långa leveranstider. Visst finns det dom som har ännu längre leverans än 38veckor till inflyttning.
Men det vi valde blev bara 5månader från allt e klart.
Sen kändes det ännu bättre att vi valde bort LB-Hus när man läst allt negativt på forumet.
Kom på att Anebyhus har åxo bra priser kan va värt att kolla
Tillvalen brukar hamna runt 200,000kr beroende på vad man vill ha.
Jag valde bort Ugglan huset för att vi fick mera tillval större hus och kunde göra stora ändringar utan kostnad. Och framför allt den för att dom har så långa leveranstider. Visst finns det dom som har ännu längre leverans än 38veckor till inflyttning.
Men det vi valde blev bara 5månader från allt e klart.
Sen kändes det ännu bättre att vi valde bort LB-Hus när man läst allt negativt på forumet.
Kom på att Anebyhus har åxo bra priser kan va värt att kolla
Tyvärr har jag inga priser på anebyhus. Det är bara LB-Hus prislista och tillvalsprislista jag har råkat komma över.Bombibitt skrev:
Har fått några offerter av Anebyhus förra året, men dom e juh inte så aktuella. Mycket har nog hänt sedan dess.
Nån annan kanske har. Lycka till!!
Har i dagarna skrivit ett kontrakt för att bygga ett ugglan 143, fick ett bra pris dvs. nästan nyckelfärdigt 1425400:- inkl. kakel/klinker i badrum/wc/dusch/klädvård (ej arbete: målning/tapetsering/golvläggning -parkett) Prel. produktionspris exkl. garage och tillval men inkl. tomt, anslutningsavgifter, pantbrev mm. 1752000:-.
Det verkar vara ett väldigt lågt pris (för lågt) kolla att priset verkligen är rätt och att du inte fåt bågon glädje kalkyl
klarabella
klarabella
Vi är eventuellt på G för att bygga ett sådant här hus. Vår reaktion var att huset var billigt men de tillval vi hittills specificerat (dubbelgarage, balkong, putsfasad) var ganska dyra. Har inte kikat på tillvalslistan ännu, men tror inte vi kommer göra några större ingrepp där.
Standarden i huset har vi bedömt som normal, inte vare sig bra eller dåligt.
För tillfället lutar det åt att vår totala produktionskostnad kommer gå på ungefär 2 350 kkr.
Vi är intresserade av att få veta mer om LB-Hus och hurdana de är att göra affärer med. Ni som har personliga erfarenheter får gärna kontakta oss via PM.
Standarden i huset har vi bedömt som normal, inte vare sig bra eller dåligt.
För tillfället lutar det åt att vår totala produktionskostnad kommer gå på ungefär 2 350 kkr.
Vi är intresserade av att få veta mer om LB-Hus och hurdana de är att göra affärer med. Ni som har personliga erfarenheter får gärna kontakta oss via PM.