liamab kolla länken jag har lagt ut tidigare i ämnet, ebay, det kan hjälpa.
Kanske inte skrev alla info jag tror min värmare fungerar som den ska .. eftersom den värmer upp från 14 grader till 21 på så kort tid där för det är 17 grader nu är för jag stängde av värmaren senare på söndagen hade jag låtigt den vara på hade det säkert varit 40 grader nu..
Men frågan är vad det kostar att ha på värmeren 24/7 ??
Förra året satte vi på värmaren på morgonen när vi visste vi skulle bada och sedan i veckan när vi tex jobbade stängde vi av den .. så det blev mest bad på helgen ..
Men frågan är vad det kostar att ha på värmeren 24/7 ??
Förra året satte vi på värmaren på morgonen när vi visste vi skulle bada och sedan i veckan när vi tex jobbade stängde vi av den .. så det blev mest bad på helgen ..
OK, då blir förbrukningen ~ 43,2 kWh / dygn. Med ett kWh-pris på 1 kr, kostar det dig 43,20 kr / dygn. Det blir ~ 300 kr i veckan med värme på hela tiden. Nu har jag iofs inte tagit hänsyn till om termostaten slår ifrån när locket är på.
Ett säkrare sätt att kolla förbrukningen är att koppla in en elmätare.
Ett säkrare sätt att kolla förbrukningen är att koppla in en elmätare.
Okej
Någon som kan tips hur jag kan få mitt lock så det sluter tät mot badet ?
När jag blåste upp det i år igen får jag det inte riktigt bra varför vet jag inte..
Se bilder hur det ser ut.. själva badet har ett veck på sig och jag fattar inte varför...
Någon som kan tips hur jag kan få mitt lock så det sluter tät mot badet ?
När jag blåste upp det i år igen får jag det inte riktigt bra varför vet jag inte..
Se bilder hur det ser ut.. själva badet har ett veck på sig och jag fattar inte varför...
liamab läs denna länken, handlar om hur en värmer upp...
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B000FII3U6/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B000FII3U6/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1
Frågan är vad som går sönder på värmaren ? microbrytare switch ????
satte på mitt vid 7 tiden i morse då var det 12 grader efter vattenbytet... nu har jag 34 grader i det....
Senaste 2 tim har den förbrukat 0,73 Kwh på att hålla 34 grader som vi ställt in
satte på mitt vid 7 tiden i morse då var det 12 grader efter vattenbytet... nu har jag 34 grader i det....
Senaste 2 tim har den förbrukat 0,73 Kwh på att hålla 34 grader som vi ställt in
Nu ligger tempen på 33 grader i SPA badet.
värmde upp det till denna temp sedan har allt få gå
Frågan är om man ska låta det vara på jämt ?
Har nu kollat vad badet förbrukat på pump värmaren och bubbelfunktionen ...och efter 36 tim har badet förbrukat 9,66 KWh
Hur skulle ni göra låte det vara på 24/7
Jag har ingen jämförelse på vad andra SPA bad drar/kostar ..hört 300-400 i mån
Har nu kollat vad badet förbrukat på pump värmaren och bubbelfunktionen ...och efter 36 tim har badet förbrukat 9,66 KWh
Det bästa vore nog att låta det stå och gå om du ändå kommer att dra upp det i sluttemp med någorlunda regelbundhet. Vatten är lite temperaturtrögt. Kör en vecka med mätaren "nollad" från rätt temp och se vad du hamnar på. Nu under rådande värmebölja så borde det inte gå åt så mycket energi. Värdena du anger är för fullisolerade konstruktioner och förmodligen en mer effektiv värmare.liamab skrev:Nu ligger tempen på 33 grader i SPA badet.
..Ica Maxi har en blå Lazy Spa - är det givet att det är den äldre (sämre) modellen? De säger att den är nyinkommen..men jag vill hellre ha den gråa (snyggare..) vet någon var jag kan hitta den gråa..?
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Hur är den... Bortsett från att värmen verkar strula lite... Är den go att bada i?
Ger bubblet ngn massage att tala om eller är det bara bildskönt?
Låter den mycket när bubblet är igång?
Ger bubblet ngn massage att tala om eller är det bara bildskönt?
Låter den mycket när bubblet är igång?
Ica Maxi i Trollhättan hade den nyaste modellen. Den är ljusblå med ljusblå pump, som enligt reklamen vara bättre. Kolla färgen på pumpen. Den har även ett blixtlås för locket.