RilleRock RilleRock skrev:
Det beror ju på hur den skall styras.
Titta i manualen som hänger med.
Bäst för dig vore att välja "kommande negativ" som styrning på siren respektive blixtljus.

Isåfall låter dem inte förrens 2 oberoende sektioner larmar.
Och har du brand gäller samma det för det så inget ja rekommenderar.
Men hade selekterat dem per område.
RilleRock RilleRock skrev:
Det beror ju på hur den skall styras.
Titta i manualen som hänger med.
Bäst för dig vore att välja "kommande negativ" som styrning på siren respektive blixtljus.

Isåfall låter dem inte förrens 2 oberoende sektioner larmar.
Och har du brand gäller samma det för det så inget ja rekommenderar.
Men hade selekterat dem per område.
Hej
Har kopplat in min TL-30X på garagets utsida. Inkoppling har jag gjort i en
SPCP332.300

PSU-enhet med 8 ingångar / 2 utgångar, 7Ah.
Sabotage jag kopplat dubbelbalanserat på en ingång med attribut "sabotage". Är det rätt?
Tycker sirenen låter väldigt lågt när jag triggar utgången?

Mvh
Badr
 
RilleRock
N Nitropopo skrev:
Hej
Har kopplat in min TL-30X på garagets utsida. Inkoppling har jag gjort i en
SPCP332.300

PSU-enhet med 8 ingångar / 2 utgångar, 7Ah.
Sabotage jag kopplat dubbelbalanserat på en ingång med attribut "sabotage". Är det rätt?
Tycker sirenen låter väldigt lågt när jag triggar utgången?

Mvh
Badr
Det är rätt.

Du har väl ett batteri i den?
SPC skall bara underhållsladda batteriet.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Det är rätt.

Du har väl ett batteri i den?
SPC skall bara underhållsladda batteriet.
Det sitter ett batteri i. Har dragit CAT6 kabel överallt. Ska jag ha ett par på + och ett på - för att öka kabeldiametern för laddning av batteriet?

Sen en annan fråga gällande kortet bakom expansionskortet i SPCP332.300. Vad används det till?
 
RilleRock
N Nitropopo skrev:
Det sitter ett batteri i. Har dragit CAT6 kabel överallt. Ska jag ha ett par på + och ett på - för att öka kabeldiametern för laddning av batteriet?

Sen en annan fråga gällande kortet bakom expansionskortet i SPCP332.300. Vad används det till?
Larmdonet kommer inte låta mer men jag gör alltid så om man ända har trådarna.

Det är ett 1,5A spänningskort (750mA per utgång).
 
  • Gilla
Nitropopo
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Vet inte hur din kommandosträng ser ut men du kan testa att köra resolution typ
/jpg/image.jpg?username=admin=&pwd=admin=&resolution=640x480
Mot NVR kan jag sätta storlek i kommandosträngen. Den blir så här: http://192.168.1.10:7080/api/2.0/sn...h=640&apiKey=y5l8OQLiFsw2Pqx6T2rcR3fqZykKdny5

Den använder API-nyckel istället för att skicka username och password i klartext. I webbläsaren visas bilden som jpeg, men SPC verkar inte kunna ta in den :-o
 
N nikbr998 skrev:
Mot NVR kan jag sätta storlek i kommandosträngen. Den blir så här: [länk]

Den använder API-nyckel istället för att skicka username och password i klartext. I webbläsaren visas bilden som jpeg, men SPC verkar inte kunna ta in den :-o
Har du provat med användarnamn/ lösenord. Det kanske är någon kaka e dyl. Jag har sneglat på dessa kameror och vill gärna veta om du lyckas..
 
A andersda skrev:
Har du provat med användarnamn/ lösenord. Det kanske är någon kaka e dyl. Jag har sneglat på dessa kameror och vill gärna veta om du lyckas..
Jag har läst mig till att Unifi video NVR inte stödjer användarnamn och lösenord då det anses osäkert att skicka i klartext i URLen. Istället får man generera en API-nyckel som skickas med kommandosträngen.
Direkt från kameran kan man få ut anonym snapshot utan att skicka credentials eller API-nyckel. Denna har jag dock inte hittat hur man ändrar storleken på, trots idogt sökande. FullHD-bilden laddas bara delvis av SPC.

Ubiquiti håller på att utveckla ny NVR-mjukvara (Unifi Protect). Kanske beter den sig annorlunda.
 
  • Gilla
andersda
  • Laddar…
N nikbr998 skrev:
Jag har läst mig till att Unifi video NVR inte stödjer användarnamn och lösenord då det anses osäkert att skicka i klartext i URLen. Istället får man generera en API-nyckel som skickas med kommandosträngen.
Direkt från kameran kan man få ut anonym snapshot utan att skicka credentials eller API-nyckel. Denna har jag dock inte hittat hur man ändrar storleken på, trots idogt sökande. FullHD-bilden laddas bara delvis av SPC.

Ubiquiti håller på att utveckla ny NVR-mjukvara (Unifi Protect). Kanske beter den sig annorlunda.
Har du testat med ännu lägre upplösning? Typ 320?
 
A andersda skrev:
Har du testat med ännu lägre upplösning? Typ 320?
Ja.....jag vet inte om ratio kan vara ett problem. Mina kameror kör 16:9, medan Vanderbilt anger 4:3-upplösningar (min. 320x240 - max. 640x480). Har testat att tvinga både height och width, men den verkar bara ta hänsyn till det största värdet. Har testat med width 640 och 320.

SPC säger "status: online" på kameran men ingen bild visas, vare sig i app eller på webbsidan.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Larmdonet kommer inte låta mer men jag gör alltid så om man ända har trådarna.

Det är ett 1,5A spänningskort (750mA per utgång).
RilleRock RilleRock skrev:
Larmdonet kommer inte låta mer men jag gör alltid så om man ända har trådarna.

Det är ett 1,5A spänningskort (750mA per utgång).
RilleRock RilleRock skrev:
Larmdonet kommer inte låta mer men jag gör alltid så om man ända har trådarna.

Det är ett 1,5A spänningskort (750mA per utgång).
Ok.
Spelar det någon roll vart jag tar + och - ifrån? Ska jag ta det från expansionskortet eller spänningskortet? Nu har jag tagit från expansionskortet.
 
Hej,
Gjorde en händelse "auto tillkoppling".
Villkor att alla magnetkontakter ska vara "stängd"
Alla IR det ska vara "stängd"
Område 1 Tillkoppling AV
Område 1 Deltillkoppling AV
Område 2 Tillkoppling På
Tidstrigger kl.11:00

Trigger operations: ALL

Allt fungerade tills jag la till Timer - 600 (10min)

Vill ha autotillkoppling men vill även vara säker på att ingen är hemma då så larmet går.

Räknar timern i mitt fall 10min innan kl.11:00?

Varför fungerade det inte med timern?

Tack på förhand.

Mvh
Badr
 
Hej,

Jag vart nyligen påhälsad av sector alarm som ville sälja sitt larmsystem för 409:-/mån. Men efter att ha läst runt på billigare alternativ så kom jag fram till att jag ville bygga ett eget SPC larmsystem. Delvis på grund av att slippa den dyra månadskostnaden men också för att det är roligare att bygga själv!

Som många andra här inne har jag googlat runt och hittat information här och där om hur SPC fungerar. Men jag har några frågor som jag skulle vilja dubbelkolla om någon vet mer om.

1. Klarar man som hemmafixare att installera ett SPC-system om man har goda tekniska kunskaper?

2. Medföljer det någon form av dokumentation när man köper ett SPC-system (larmcentral, manöverpanel, sensorer) som visar hur man kopplar ihop och konfigurerar dem?

3. Vad är SPC PRO och behövs en sådan mjukvara för att konfigurera SPC-systemet eller kan man programmera systemet via det medföljande webinterfacet?

4. Vilken återförsäljare rekommenderas om man vill köpa och koppla in systemet själv?

Kommer säkert mer frågor men väldigt tacksam för svar från er som kör och vet mer om SPC än mig :)
 
Du har ett kul projekt framför dig! Jag tänkte likadant :)
1. Ja
2. Ja
3. Mjukvara som man installerar på PC. Jag har aldrig använt den. Proffsen brukar rekommendera konfiguration via webinterface.
4. Vissa grejer är betydligt billigare att köpa från UK. Jag köpte delar från securitywarehouse.co.uk samt från lasshop.se
 
C chrille_88 skrev:
Hej,

Jag vart nyligen påhälsad av sector alarm som ville sälja sitt larmsystem för 409:-/mån. Men efter att ha läst runt på billigare alternativ så kom jag fram till att jag ville bygga ett eget SPC larmsystem. Delvis på grund av att slippa den dyra månadskostnaden men också för att det är roligare att bygga själv!

Som många andra här inne har jag googlat runt och hittat information här och där om hur SPC fungerar. Men jag har några frågor som jag skulle vilja dubbelkolla om någon vet mer om.

1. Klarar man som hemmafixare att installera ett SPC-system om man har goda tekniska kunskaper?

2. Medföljer det någon form av dokumentation när man köper ett SPC-system (larmcentral, manöverpanel, sensorer) som visar hur man kopplar ihop och konfigurerar dem?

3. Vad är SPC PRO och behövs en sådan mjukvara för att konfigurera SPC-systemet eller kan man programmera systemet via det medföljande webinterfacet?

4. Vilken återförsäljare rekommenderas om man vill köpa och koppla in systemet själv?

Kommer säkert mer frågor men väldigt tacksam för svar från er som kör och vet mer om SPC än mig :)
För att lära dig mer om SPC så kika gärna på denna video:

Dock inte helt aktuell vad det gäller framförallt trådlösa enhet.
 
Hej

Står inför att byta ut mitt DSC Power till ett SPC.

Funderar på lite praktiska detaljer, hur många keypads behöver man med ett SPC? Jag tänker att man använder app:en för att larma av/på de ggr man inte går ut genom huvudentren där man ju då kan larma på via keypad. I DSC-fallet har jag 3 keypads, en vid garagedörr, entredörr och tvättstugan men redan med detta larm används ju bara dessa sporadiskt,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.