RilleRock
A andersda skrev:
Ska montera antenn. Har metallkapsling. Finns det något smart tips på hur man gör hål i befintliga hålanvisningar.
[bild]

Det var även en vit kabel tillsammans med antennkabeln. Visst är det den som ska kopplas på sab?
Flat mejsel och hammare.
1 välriktat slag i skarven räcker.
 
  • Gilla
andersda
  • Laddar…
Hej
Har kopplat färdigt brandlarmet nu med rätt motstånd osv.

När jag provar av brandlarmet så går sirenen igång. När jag sen ska återställa på MAP så går det inte. Inget händer när jag tryck på kvitteringen fast jag ser larmet. Måste koppla upp mig mot webgränssnittet och trycka på utgången för att bryta spänning till rökdetektorerna.

Har de inkopplade på OP6. Inverterat utgången. Ska det vara kontinuerlig eller momentan?
Vart sätter man tiden? På AV eller PÅ och vilken tid rekommenderar ni?

Vill kunna återställa från MAP så spänningen bryts i x antal sekunder för att sedan gå tlll. Finns röken kvar så ska naturligtvis detektorn dra igen.

Mvh
Badr
 
  • Gilla
andost
  • Laddar…
RilleRock
N Nitropopo skrev:
Hej
Har kopplat färdigt brandlarmet nu med rätt motstånd osv.

När jag provar av brandlarmet så går sirenen igång. När jag sen ska återställa på MAP så går det inte. Inget händer när jag tryck på kvitteringen fast jag ser larmet. Måste koppla upp mig mot webgränssnittet och trycka på utgången för att bryta spänning till rökdetektorerna.

Har de inkopplade på OP6. Inverterat utgången. Ska det vara kontinuerlig eller momentan?
Vart sätter man tiden? På AV eller PÅ och vilken tid rekommenderar ni?

Vill kunna återställa från MAP så spänningen bryts i x antal sekunder för att sedan gå tlll. Finns röken kvar så ska naturligtvis detektorn dra igen.

Mvh
Badr
Momentan och På 30.
 
Har momentan. PÅ = 30. Ingen återaktivering och inverterad utgång.

Kan ändå inte återställa.
 
N Nitropopo skrev:
Har momentan. PÅ = 30. Ingen återaktivering och inverterad utgång.

Kan ändå inte återställa.
RilleRock RilleRock skrev:
Momentan och På 30.
Har du någon idé om vad som kan vara fel?
 
RilleRock
N Nitropopo skrev:
Har du någon idé om vad som kan vara fel?
Vilken utgångstyp på OP6?
 
RilleRock RilleRock skrev:
Vilken utgångstyp på OP6?
Den har SYSTEM - RÖK.

Tog bort område brandlarm som du sa och la rökdetektorerna i respektive område.
 
RilleRock
N Nitropopo skrev:
Den har SYSTEM - RÖK.

Tog bort område brandlarm som du sa och la rökdetektorerna i respektive område.
Kör system - brand.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Kör system - brand.
Får fortfarande inte OP6 att dra via manöverpanelen. Trycker på kvittera men texten är kvar.
 
N Nitropopo skrev:
Får fortfarande inte OP6 att dra via manöverpanelen. Trycker på kvittera men texten är kvar.
Finns det någon inställning jag missat?
 
N Nitropopo skrev:
Finns det någon inställning jag missat?
Tror jag kommit på felet. När jag sprayar mot detektorn så verkar det som att det ligger kvar i kammaren. Satte tiden på 150, funkade bättre då.

Är det för lång tid?
 
RilleRock
N Nitropopo skrev:
Tror jag kommit på felet. När jag sprayar mot detektorn så verkar det som att det ligger kvar i kammaren. Satte tiden på 150, funkade bättre då.

Är det för lång tid?
30*100ms= 3 sekunder räcker gott och väl för man vill veta omgående när man står vid map om rökdetektorn är ren eller ej när man försöker återställa.
Den bryter inte strömmen bättre bara för att avbrottet är längre.

Sen behöver du bara några små pustar mot detektorn så du inte fyller den för då kommer de ta tid.
 
  • Gilla
Nitropopo
  • Laddar…
Hej!
Har någon med framgång integrerat SPC med Ubiquitis Unifi G3-kameror för bildverifiering? Jag har lite problem där. Snapshotfrån kameran blir för stor (1920x1080). Dock ser man att SPC försöker ladda in den. Jag har inte hittat om det är möjligt att ändra storleken.
Plockar man snapshot från NVRen går den att minska ner i storlek. Dock lyckas inte SPC ladda bilden. Antar att det är något med formatet på kommandosträngen. Det går bra att öppna den i webbläsare.

Hälsningar,
Niklas
 
RilleRock
N nikbr998 skrev:
Hej!
Har någon med framgång integrerat SPC med Ubiquitis Unifi G3-kameror för bildverifiering? Jag har lite problem där. Snapshotfrån kameran blir för stor (1920x1080). Dock ser man att SPC försöker ladda in den. Jag har inte hittat om det är möjligt att ändra storleken.
Plockar man snapshot från NVRen går den att minska ner i storlek. Dock lyckas inte SPC ladda bilden. Antar att det är något med formatet på kommandosträngen. Det går bra att öppna den i webbläsare.

Hälsningar,
Niklas
Vet inte hur din kommandosträng ser ut men du kan testa att köra resolution typ
/jpg/image.jpg?username=admin=&pwd=admin=&resolution=640x480
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.