RilleRock
N Nitropopo skrev:
Hej,
Tänkte koppla in min utomhussiren TL-30X.
Har bifogat kopplingsschema.

Den utgår från SPCP332.300.

Så här tänker jag:
Fast + på 1
Fast - på 4
bygel mellan 5 & 6
7 & 8 är jag osäker på. Kör man in dem på en ingång dubbelbalanser 4,7+4,7k ohm och har attribut SABOTAGE?

Hur kopplar jag på sektionskortet? Väljer man attribut siren/blixtljus?

Det sitter ett batteri 7Ah i sirenkapslingen.

Tack på förhand.

Mvh
Badr

7/8 lägger du in på BHO/TR och låter motståndet som sitter i CA gå i serie.

Jag hade valt bekräftat larm på siren och siren/blixt till blixtljuset.
 
Ok.
Larm verifierat på Siren ute och siren/blixtljus på blixtljus.

Behöver jag ändra på dip-omkopplarna?

Siren som jag har i huset och garaget ska dessa också ställas om till verifierat larm?
 
RilleRock
N Nitropopo skrev:
Ok.
Larm verifierat på Siren ute och siren/blixtljus på blixtljus.

Behöver jag ändra på dip-omkopplarna?

Siren som jag har i huset och garaget ska dessa också ställas om till verifierat larm?
Det beror ju på hur den skall styras.
Titta i manualen som hänger med.
Bäst för dig vore att välja "kommande negativ" som styrning på siren respektive blixtljus.

Isåfall låter dem inte förrens 2 oberoende sektioner larmar.
Och har du brand gäller samma det för det så inget ja rekommenderar.
Men hade selekterat dem per område.
 
  • Gilla
nikbr998 och 1 till
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
MG-utgången får trigga en sektionsingång som får typen tex tekniskt larm.
Tack. Jag lyckades inte hitta den sidan i manualen. Bra att internet finns!

Kan jag använda en transistor utgång direkt eller blr jag använda en reläutgång?
 
RilleRock
A andersda skrev:
Tack. Jag lyckades inte hitta den sidan i manualen. Bra att internet finns!

Kan jag använda en transistor utgång direkt eller blr jag använda en reläutgång?
Det kvittar bara du styr den som du dippat.
 
RilleRock
A andersda skrev:
Öhh dippat?
Svarade angående siren/blixtljuset så de blev fel.

Du måste använda ett potfritt relä imellan om du använder transistorutgång.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Svarade angående siren/blixtljuset så de blev fel.

Du måste använda ett potfritt relä imellan om du använder transistorutgång.
Tack. Nu är jag med.
 
Hej

Jag har stött på ett problem som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med.

Min garageport går att öppna om man pulsar en 5V krets som går till garageportsmotorn. Idag styrs det med en återfjädrande knapp på väggen men nu har jag lagt mig parallellt med knappen med två trådar ifrån mitt SPC larm. Knappen sitter nu inkopplad på OPT4.
Jag konfigurerar utgången i larmet som Momentan 500 ms och har skapat en Mapping Gate som jag kallar "Styr garageport". Utgången är kopplad till just den Mapping Gaten och en händelse som jag skapat för att tillåta Mapping Gaten att köra är att om garageporten är stängd eller öppen, magnetkontakt, så vill jag att Mapping Gaten aktiverar utgången, OPT4.

När jag trycker i WebGuit på testa utgång under konfiguration av utgångar så fungerar kretsen och porten öppnar .När jag försöker åstsdåstad detsamma i mobilappen så gör Mapping Gaten ingenting. Jag får registrerat i loggarna att kommando kommer fram till Mapping Gaten men den vägrar dra utgången.

Vad ska jag göra för att få det här att fungera?
 
Hej på er,
Tänkte höra med er om någon vet hur man får en TAG att fungera till SPC?
Har lagt in numret som står på TAGen på min användare.

Går det att använda enbart tag för att larma på/av?? Tänkte så man slipper slå koden.

Vart hittar jag isåfall den inställningen?

Ser bara TAG + pin.

Mvh
Badr
 
L langoo skrev:
Hej

Jag har stött på ett problem som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med.

Min garageport går att öppna om man pulsar en 5V krets som går till garageportsmotorn. Idag styrs det med en återfjädrande knapp på väggen men nu har jag lagt mig parallellt med knappen med två trådar ifrån mitt SPC larm. Knappen sitter nu inkopplad på OPT4.
Jag konfigurerar utgången i larmet som Momentan 500 ms och har skapat en Mapping Gate som jag kallar "Styr garageport". Utgången är kopplad till just den Mapping Gaten och en händelse som jag skapat för att tillåta Mapping Gaten att köra är att om garageporten är stängd eller öppen, magnetkontakt, så vill jag att Mapping Gaten aktiverar utgången, OPT4.

När jag trycker i WebGuit på testa utgång under konfiguration av utgångar så fungerar kretsen och porten öppnar .När jag försöker åstsdåstad detsamma i mobilappen så gör Mapping Gaten ingenting. Jag får registrerat i loggarna att kommando kommer fram till Mapping Gaten men den vägrar dra utgången.

Vad ska jag göra för att få det här att fungera?
Hittade felet, man kan inte köra Mapping gates när man är invald som installatör. Fungerar kanon så som jag nämnt ovan .
 
  • Gilla
Bagar´n
  • Laddar…
N Nitropopo skrev:
Hej på er,
Tänkte höra med er om någon vet hur man får en TAG att fungera till SPC?
Har lagt in numret som står på TAGen på min användare.

Går det att använda enbart tag för att larma på/av?? Tänkte så man slipper slå koden.

Vart hittar jag isåfall den inställningen?

Ser bara TAG + pin.

Mvh
Badr
Låter som du är på rätt plats. Stäng av 'TAG + PIN' bara så är du hemma.
 
Hej
Tänkte höra med er gällande brandlarm och siren.

Jag har 2st sirener inkopplade. 1st till inbrottslarmet och 1st till brandlarm.

Jag har ett eget område för rödetektorerna.

Jag har lagt sirenen för brand på attribut "Brand" och område Rökdetektorer och siren för inbrottslarm på attribut Extern siren på System. När jag provade en rökdetektorer så började båda sirenerna att låta. Hur gör jag så att vid brand låter enbart sirenen för brand samt Siren som sitter utomhus?

Mvh
Badr
 
RilleRock
N Nitropopo skrev:
Hej
Tänkte höra med er gällande brandlarm och siren.

Jag har 2st sirener inkopplade. 1st till inbrottslarmet och 1st till brandlarm.

Jag har ett eget område för rödetektorerna.

Jag har lagt sirenen för brand på attribut "Brand" och område Rökdetektorer och siren för inbrottslarm på attribut Extern siren på System. När jag provade en rökdetektorer så började båda sirenerna att låta. Hur gör jag så att vid brand låter enbart sirenen för brand samt Siren som sitter utomhus?

Mvh
Badr
Byt till utgångstyp "Larm" på den inre.

Sen behöver man inte lägga brandvarning på eget område utan ligger de som brandsektion i det vanliga området är de alltid till.
 
Ska montera antenn. Har metallkapsling. Finns det något smart tips på hur man gör hål i befintliga hålanvisningar.
Metallkapsling med oborrade hålanvisningar och vit kabel bredvid antennkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var även en vit kabel tillsammans med antennkabeln. Visst är det den som ska kopplas på sab?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.