C chrille_88 skrev:
Tack! Dåligt att jag inte lyckades hitta pet-clip men jag använde tydligen helt fel sökord på lasshop.se. Är det alltså bara en plastbit man sätter på sensorn eller hur fungerar den?



Ok, är det någon som har katter och har testat hur IR-detektorerna funkar med pet-clip? Borde jag satsa på någon annan sensor om man har katter eller hur har ni andra gjort?

Tack!
https://lasshop.se/produkt/husdjursclip-po-cl-magic/
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Hej,
Till ett vanderbilt/siemens system undrar jag lite lätt vilken deteckare man skall ge sig på. Vi har 2 små katter som har en förmåga att hoppa upp på bänkar etc.

Som jag förstår det så är generellt kombideckarna lite bättre men kan för lite om dem.

Vanderbilts egna magic serie skall man ju sätta på ett clip på, vilket gör att den inte kollar lite lågt (stämmer det?) efter rörelser, finns det ingen (kombi)deckare som har digital behandling för små djur som fungerar bra med vanderbilt och klarar av kattkräken som är på bänkar/bord och givetvis soffor.

Tips mottages gärna
 
Hej, går i planerna att skaffa mig ett SPC larm, men har några frågor:

Är det någon här på forumet som har sitt "eget" installerade larm ansluten till en larmoperatör? Och om i så fall behövde ni få det verifierat av en larmtekniker?

Samt finns det trådade sensorer som både har magnet kontakt och vibrationssensor i en och samma enhet (typ som Veisure har)?

Mvh Henke
 
H Henke_84 skrev:
Hej, går i planerna att skaffa mig ett SPC larm, men har några frågor:

Är det någon här på forumet som har sitt "eget" installerade larm ansluten till en larmoperatör? Och om i så fall behövde ni få det verifierat av en larmtekniker?

Samt finns det trådade sensorer som både har magnet kontakt och vibrationssensor i en och samma enhet (typ som Veisure har)?

Mvh Henke
Security Warehouse har några olika, exempelvis: https://www.securitywarehouse.co.uk...-sensor-with-integral-door-contact-p-937.html

Kolla även kategorin: https://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/intruder-alarm-c-36/vibration-detectors-c-36_56/

Vissa är för proprietära trådlösa system och andra verkar kräva någon slags analysmojäng mellan sensorn och CA.
 
Det verkar vara en hel hög människor här som använder SecurityWareHouse från UK för att köpa prylar till larm. Hur fungerar egentligen reglerna med kombideckare. Frekvensbandet skiljer mellan UK och SWE varianter på flera av deckarna (10.587GHz jämfört med 10.525GHz i sverige).

Får man ha en UK variant i sverige utan att få PTS på sig?

/J
 
Försökte aktivera mobildata som backup till ethernet spcconnect, men får felmeddelande: Mobildata: Fel E1 i händelseloggen för modemet. Om jag kollar under kommunikation -FlexC - ATS spccconnect - ATP2 backup står det först Status: Initierar, och efter timeout byter det till Status: Fel.

Har använt Ethernet + SMS ett tag, och det har fungerat bra. Hade dock problem med att krypteringen behövde återställas när jag installerade centralen första gången. Kan det vara det som spökar här också?
 
B
Stämmer det att det finns en 3.9.1 att ladda ner och att vanderbilt nu gjort det tillgängligt lättare?
 
B Boan skrev:
Stämmer det att det finns en 3.9.1 att ladda ner och att vanderbilt nu gjort det tillgängligt lättare?
Yes, hittade 3.9.1 på deras hemsida, kört det någon timme nu. =) Har problem med mobildata enligt inlägget ovan, men tror inte det har med det att göra.
 
C crallian skrev:
Försökte aktivera mobildata som backup till ethernet spcconnect, men får felmeddelande: Mobildata: Fel E1 i händelseloggen för modemet. Om jag kollar under kommunikation -FlexC - ATS spccconnect - ATP2 backup står det först Status: Initierar, och efter timeout byter det till Status: Fel.

Har använt Ethernet + SMS ett tag, och det har fungerat bra. Hade dock problem med att krypteringen behövde återställas när jag installerade centralen första gången. Kan det vara det som spökar här också?
Just idag tycks vara en dålig dag att testa. SPC Connect är nere till och från: https://www.spcsupportinfo.com/SPCConnectPro/?p=11538
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
B
Ja, det har legat nere mycket idag
 
SPC Connect - Service issues
We would like to update you on the status of the SPC Connect server

Times are GMT

22/10/2018 7am - First issues reported

22/10/2018 9am - Issues persisted and full support team put in place.

22/10/2018 12:00 - Issues persisted Servers restarted

22/10/2018 16:00 - Solution providers and support team continue to work on the issue.

22/10/2018 17:24 - The issue has been identified and we are now working on a resolution

22/10/2018 18:58 - SPC Panels coming online currently 30% online

We will continue to keep you informed of the status of the system.
 
  • Gilla
crallian och 1 till
  • Laddar…
Får fortfarande inte mobildata att fungera, samma felmeddelanden som igår. =(
 
B
sätter du APN någonstans eller hur funkar det?
 
  • Gilla
crallian
  • Laddar…
C crallian skrev:
Får fortfarande inte mobildata att fungera, samma felmeddelanden som igår. =(
samma för mig
 
B Boan skrev:
sätter du APN någonstans eller hur funkar det?
Aaah, det hade jag missat!
Ja, man sätter det i konfigurationen för modemet. Nu funkar det!

Däremot tyckte jag det fungerade såpass dåligt att jag tog bort backup ATP via mobildata igen.
Fick ofta timeout när jag försökte uppdatera appen, och bilder gick inte överföra alls.
Däremot verkar händelser rapporteras via mail som dom ska. Meen, det får jag ju via sms också...
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.