Fattade det som att de inte var kompatibel med varandra..
 
Shiraz skrev:
Hörde att SPC köpta i UK inte funkar med SPC köpta i Sverige, stämmer detta?
Det tror jag inte. Jag har blandat, t ex central köpt i Sverige och MAP från UK. Har inte haft några problem.
 
RilleRock
Push, saldokontroll är snart ute liksom nytt gprsmodem som stödjer 3G
Om saldokontroll följer fw 3.8 som släpps framöver eller det endast gäller nya modemet vet jag ej.
 
  • Gilla
user7
  • Laddar…
B
Saldokontroll? Av vilket saldo?
 
Gissningsvis saldot på det eventuella kontantkort som sitter i GSM-modulen :)
 
B
Vore ju kanon med ett 3G modem som går in istället för LAN vid problem. Vore ju riktigt bra. Då kommer jag köpa ett direkt :)
 
RilleRock
Boan skrev:
Saldokontroll? Av vilket saldo?
Ditt bankkonto :p
 
God kväll!

Kanske en dum fråga, men vad är standarden för de olika färgerna på ELQB-kabeln:
ELQB-kabel med kopparledare omslutna av färgade isoleringar i grönt, vitt och blått samt ett grått ytterhölje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://draka.se/cables/elqxb-100-v/
Vilken färg används till vad?
 
Redigerat:
RilleRock
rydboholm skrev:
God kväll!

Kanske en dum fråga, men vad är standarden för de olika färgerna på ELQB-kabeln:
[bild]
[länk]
Vilken färg används till vad?
Väldigt relevant och man har sett det mesta.

Vit 12V
Blå 0V
Turkos & lila Larmsektion
 
RilleRock
Så i tex en MK så används endast turkos och lila.
 
Vilken magnetbrytare rekommenderar ni från security warehouse? Och kan man köra vanlig twisted pair kabel till larmet?
Innan jag beställer, är det nu säkert att det inte är något problem med att köpa från UK??? Allt funkar ihop? Svenska såväl som engelska saker?

Min beställning igår gick inte igenom så nu blir det ett annat alternativ.
 
Redigerat:
Varför gick den inte igenom?

Jag köpte denna. Den är bra inkl sabotageskydd. Köpte en annan honeywell men den hade inte sabotageskydd

https://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/knight-g2-5-terminal-single-reed-surface-with-tact-switch-p-3567.html
 
Är sabotageskydd nödvändigt att ha hemma?
 
Undrar jag med faktiskt :)
Tror inte det behövs men verisure verkar installera detektorer med sabotageskydd u villor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.