B
I Bosch BlueLine är det väl inbyggt sabotageskydd? Dock finns det ju mot maskning, men det ska ju inte behövas i hemmet....
 
D
Ja det är bra att ha dubbelbalanserad slinga, för du kommer inte få indikering annars att något är fel kabeldragningen så tillvida du inte utför manuellt funktionstest.
Risken för sabotage är väl dock minimal så länge du eller dina barn bjuder in massa okända personer som har för avsikt att göra något.
Sen ska man dock inte underskatta i en hemmiljö där du kanske inte sätter magnetkontakt, glaskross och detektor i varenda utrymme att det faktiskt kan ta sig in någon som kan hinna sabotera larmet innan alarm går, så dubbelbalanserat är alltid att fördra.
 
Redigerat:
Vilken magnetkontakt är bäst, Vanderbilt MK4400 eller Alarmtech MC440. Jag planerar för en magnetkontakt per sektion i dubbelbalanserad slinga. Inga kontakter i serie. De båda kontakterna har enligt spec sabotagskydd, men måste de i sitt grundutförande kompletteras med motstånd? Är det i så fall bättre att välja MK4400-1K resp MC440-2X1 med inbyggt motstånd.

Är Vanderbilts MK440-1K samma som MC440?
 
RilleRock
Shiraz skrev:
Är sabotageskydd nödvändigt att ha hemma?
Nej men det tar inte längre tid att koppla in så varför vara utan?
 
Har nu beställt allt. Detta blev det och gud vad allt strulade under beställningen...Barn skrek fru som klaga, security warehouse som bara tog PayPal och inte visa, ja allt som strula strulade:) så säg nu att det blev hyfsat rätt...

Och ja jag tog 421 inte 521 då denna var restad i en månad...Säg nu inte att inte mifare inte funkar m 421....

1 x Siemens 32 zones and 30 output Controller SPC4320 Grade 2 (SPC4320.320) £250.64
2 x Siemens MAGIC PIR Detector, 12m wide angle with Anti-mask (PDM-I12T) £46.94
2 x Knight G2 5 Terminal Single Reed Surface with TACT Switch (D25) £2.62
1 x Yucel 7.0A/h Battery (Y7-12) £11.50
1 x ACT Mifare Fob Pack 10 (ACTpro MF Fob-B) £31.20
2 x Secware KSB2 Sound Bomb 2, Quad Piezo Internal Sounder, 12VDC (KSB2) £8.98
1 x Siemens SPC LCD Keypad c/w Prox Reader Grade 3 (SPCK421.100) £92.54
1 x Ventcroft 6 core Premier cable white (VSC-6W) £14.76
1 x CQR Protecta External Sounder (BCUNI/BACK+BCPRO/WH/B) £32.93
 
Redigerat:
RilleRock
Boan skrev:
I Bosch BlueLine är det väl inbyggt sabotageskydd?
Ja om man kopplar in T/tamper.
 
RilleRock
bengo skrev:
Vilken magnetkontakt är bäst, Vanderbilt MK4400 eller Alarmtech MC440. Jag planerar för en magnetkontakt per sektion i dubbelbalanserad slinga. Inga kontakter i serie. De båda kontakterna har enligt spec sabotagskydd, men måste de i sitt grundutförande kompletteras med motstånd? Är det i så fall bättre att välja MK4400-1K resp MC440-2X1 med inbyggt motstånd.

Är Vanderbilts MK440-1K samma som MC440?
Mk440 och mc440 är samma sak.

Du måste komplettera med motstånd oavsett.
Skall du 1 MK per sektion räcker det att använda de motstånd som följer med central/expansion på 4,7K
 
Nej nu blir jag galen, jag beställde mifare för jag trodde 421 klarade det men jag hade läst på 521:(::::: skit...
 
RilleRock
Shiraz skrev:
Och ja jag tog 421 inte 521 då denna var restad i en månad...Säg nu inte att inte mifare inte funkar m 421....
Det är bara 521 som stödjer Mif och EM.
De andra stödjer bara EM 4102.
 
Attans:( ja de måste ju kunna skicka EM4102 istället för Mifare ...Har nu mailat om att det blev fel...
 
Redigerat:
Till RilleRock. Menar du att det ingår 4,7K motstånd i leverans av CA och Expansionsenhet som ska monteras i resp magnetkontakt? Vilka kontakter är lämpligast: MK4400 eller Alarmtech MC440?
 
Jag har kunnat rätt till felbeställningar hos security warehouse. De är riktigt bra. Annars tycker jag att man ska köpa mifare classic kort på aliexpress. Jag kan en del om rfid och mifare.
 
RilleRock
bengo skrev:
Till RilleRock. Menar du att det ingår 4,7K motstånd i leverans av CA och Expansionsenhet som ska monteras i resp magnetkontakt? Vilka kontakter är lämpligast: MK4400 eller Alarmtech MC440?
Ja det ingår 16st 4,7k i respektive.
De kvittar, men ja brukar köra med mc440.
 
Hej

Håller på att installera ett spc ready2view

Någon som kan förklara vilka inställningar som krävs för att få Kameran till att funka?

Är uppkopplad mot spc Connect och appen funkar
 
B
SectorAlarm knackar dörr... skönt kunna säga man redan har ett superlarm... glömde dock fråga om de har möjlighet att bara sälja larmmottagning?

Någon som vet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.