Om jag har magnet till dörr och ett fönster utan motstånd i, men kort dold förläggning till expenhet, kan jag lägga dom direkt på var sin sektion utan motstånd eller behöver de ett motstånd ändå för strömbegrönsning?
Att jag inte kan skilja på avklippt kabel eller öppnad dörr/fönster förstår jag. Det sitter ändå deckare innanför.
 
Tack KristoferL och user7! Då förstår jag hur det funkar. Då har jag lite alternativ. Jag har en bra plats för expanderlådor bredvid alltihopa. Så jag skulle kunna sätta dom utanför o ta en mindre låda. Eller så tar jag en 5330 och är safe.

Har missat det här med sirener har jag märkt nu. Inbrottssiren kan jag sätta i centralen - no problem. Men brandlarmssiren skulle man väl gärna vilja ha på övervåningen där man sover? Har bara en kabel i mitt till varje sovrum. Hmmm. Synd att den som har inbyggd siren är så ful, annars hade man kunnat köpa sån. Eller finns det flera branddeckare med inbyggd siren?

Det här med siway var inte så upphetsande som jag trodde. Trodde det fanns mer än trådlösa PIR och magnetkontakten. Den trådlösa magnetkontakten ser så himla stor ut, tycker ni inte?
 
RilleRock
DMOL skrev:
Har du gått över till vimla? =)
Funkar klockrent till den privata.
Får använda företagets telefon 24/7 men skönt att stänga av den på fritiden :)
 
rightnow skrev:
Har missat det här med sirener har jag märkt nu. Inbrottssiren kan jag sätta i centralen - no problem. Men brandlarmssiren skulle man väl gärna vilja ha på övervåningen där man sover? Har bara en kabel i mitt till varje sovrum. Hmmm. Synd att den som har inbyggd siren är så ful, annars hade man kunnat köpa sån. Eller finns det flera branddeckare med inbyggd siren?
Jag har inte min siren vid centralen, vill inte röja var den sitter. Jag kör än så länge bara en siren för brand/larm, får meddelande i telefonen vad det är för typ av larm direkt ändå.

rightnow skrev:
Det här med siway var inte så upphetsande som jag trodde. Trodde det fanns mer än trådlösa PIR och magnetkontakten. Den trådlösa magnetkontakten ser så himla stor ut, tycker ni inte?
Hade hoppats det skulle komma nya modernare Siway-enheter men det verkar inte hända något alls där. Det man kan göra är ju att koppla en lite mer diskret trådad magnetkontakt och sätta siway-lådan bättre dold nedanför fönstret eller liknande.
 
Redigerat:
svartöra skrev:
Har du möjlighet att välja något annat filformat eller bildstorlek i kameran? Det låter ju som att bilden kommer fram till appen men inte kan visas där.

Du kunde också prova att lägga till en ny kamera som pekar på en statisk bild. Jag provade så här:
Camera IP = 46.21.108.118
Command String = /cache/mod_aidanews2/thumbs/1800-usb-minne-med-400-000-soekbara-poster-1-first.jpg
Fick det att funka tillslut.

Labbade lite med upplösningen i kameran. Ändrade till 320x240 i underströmmen, men det hjälpte inte trots att jag bytte kommandosträng till /Streaming/channels/2/picture.

När jag ändrade upplösning på huvudströmmen till 1280x720p så visades bilden i appen.
 
B
Verkar som spcconnect.com ligger nere? någon mer som inte kommer åt larmet via externt (som kör 3.6.6+ version) ?
 
Boan skrev:
Verkar som spcconnect.com ligger nere? någon mer som inte kommer åt larmet via externt (som kör 3.6.6+ version) ?
Jag kommer inte heller åt det, värdelöst att molntjänsten är deras enda alternativ nuförtiden!
 
B
Helt nere, inte ens ett felmeddelande, servern hittas ju inte ens..

men jag fick mail som sa att det var nere, trodde först internetkopplingen var fel på.

backupen som finns är ju att köra via https direkt mot larmet, går med webläsare, men inte med appen
 
Nu är den uppe igen.
 
user7 skrev:
Jag har inte min siren vid centralen, vill inte röja var den sitter. Jag kör än så länge bara en siren för brand/larm, får meddelande i telefonen vad det är för typ av larm direkt ändå.


Hade hoppats det skulle komma nya modernare Siway-enheter men det verkar inte hända något alls där. Det man kan göra är ju att koppla en lite mer diskret trådad magnetkontakt och sätta siway-lådan bättre dold nedanför fönstret eller liknande.
Jaha. Kan man koppla så tror du? Att sätta dit en separat magnetkontakt?
 
RilleRock
rightnow skrev:
Jaha. Kan man koppla så tror du? Att sätta dit en separat magnetkontakt?
Yes, trådlös mk har en extern ingång att använda.
 
  • Gilla
rightnow
  • Laddar…
Hej!

Är det någon som vet om det finns ett smidigt sätt att aktivera en utgång från manöverpanelen (SPC K420 med en SPC 4320 central)?

Jag har fungerande mapping gates uppsatt och det dyker upp och funkar fint i appen osv. Är det enda alternativet att navigera i menyerna/utgångar? Går det att göra något snabbkommando eller liknande?
 
henkedogg skrev:
Hej!

Är det någon som vet om det finns ett smidigt sätt att aktivera en utgång från manöverpanelen (SPC K420 med en SPC 4320 central)?

Jag har fungerande mapping gates uppsatt och det dyker upp och funkar fint i appen osv. Är det enda alternativet att navigera i menyerna/utgångar? Går det att göra något snabbkommando eller liknande?
På dina mapinggates finns det ett val som heter "manöverpanel snabbknapp", välj där en siffra mellan 0 och 9.

För att aktivera, tryck # följt av din siffra på manöverpanelen :)


tgr_se skrev:
Om jag har magnet till dörr och ett fönster utan motstånd i, men kort dold förläggning till expenhet, kan jag lägga dom direkt på var sin sektion utan motstånd eller behöver de ett motstånd ändå för strömbegrönsning?
Att jag inte kan skilja på avklippt kabel eller öppnad dörr/fönster förstår jag. Det sitter ändå deckare innanför.
Ser att ingen verkar ha svarat...
Nej, det enda som skiljer är just att du tappar övervakningen.

Det är den enda uppgiften som balanseringsmotstånden har, strömmen genom sektionsslingan begränsas av sektionsingångens pull-up motstånd i vilket fall :)
 
  • Gilla
henkedogg
  • Laddar…
Lägg till #1 aktivering sen slå du bara #1
 
  • Gilla
henkedogg
  • Laddar…
Tack, det funkade fint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.