Okej. Jag har testat alla handgrepp jag hittat här, och på nätet, för att få min panel online mot spcconnect. Börjar bli redo att ge upp.

Panelen är ny, jag har aldrig haft den online mot spcconnect.

Panel: SPC4300 | ver. 3.7.1

Jag kör DHCP, administrerar panelen via webbservern. Inga problem med nätverksåtkomst med andra enheter via samma nätverkskabel som panelen använder. Inga brandväggsregler för utgående trafik i routern.

  • Jag har testat att ta bort spcconnect ATS och lägga till den igen
  • Jag har testat att gå under ATS Redigera -> Händelsesekvenstabell Redigera -> Avancerade ATP inställningar -> Återställ kryptering
  • Jag har testat att ändra ATP kategori från Kat 3 till Kat 1
  • Jag har testat att köra Fil -> Återställ -> System återstart mellan varje punkt ovan
  • Jag har startat om routern
  • Jag har växlat mellan DHCP och fast tilldelad adress
  • Jag har testat att fabriksåterställa och börja om från början...

Resultatet är hela tiden detsamma (ATP logg):

04/01/17 21:24:40: TCP anslutning timeout
04/01/17 21:24:40: Pollsändningsförsök missyckat
04/01/17 21:24:40: FlexC anslutningsetablering FEL
04/01/17 21:24:30: TCP anslutning OK
04/01/17 21:24:29: TCP anslutning timeout
04/01/17 21:24:29: Pollsändningsförsök missyckat
04/01/17 21:24:29: FlexC anslutningsetablering FEL
04/01/17 21:24:19: TCP anslutning OK
04/01/17 21:24:19: ATP fungerar som aktiv ATP [Pollningsintervall=60s, Pollningtimeout=30min]
04/01/17 21:24:19: FlexC återinitierad

Fler förslag mottages tacksamt!

Funderar på om det har blivit någon felkonfigurering på spcconnect för mitt ATS-registreringsId. Antar att det inte går att ändra registreringsid på panelen? Verkar inte finnas någon supportväg in på spcconnect för mig som konsument heller. Suck.
 
Jag hade samma problem som du. Försökte allt möjligt till slut fick jag igång det när jag valde Kat 5 tror även jag ändrade RCT URL till https://www.spcconnect.com. Bytte även nätverkssladd.
Vet inte vad det va som löste det men nu funkar det ialafall.
 
  • Gilla
netram
  • Laddar…
Hej.
Jag har samma problem.
Har en central som dock varit ansluten tidigare men som jag raderat och fabriksåterställt.
Men nu är det omöjligt att ansluta den igen.
Får detta meddelande på spcconnect.com när jag förösker registrera den igen.
Det går inte att lägga till en central på kontot när centralen är offline.
Någon som vet om det är problem med att registrera sig för tillfället?
 
zodyum skrev:
...valde Kat 5 tror även jag ändrade RCT URL till [länk]. Bytte även nätverkssladd.
Tack för förslagen! Funkar tyvärr inte för mig.
 
Hej.

Har precis flyttat in i ett hus där ett siemens larm finns, har lyckats kvittera bort alla larm från att vi demonterat deckare och brandvarnare när vi målat. Nu försöker jag komma igång med spc connect och för en överblick hur allt fungerar, jag är allergisk mot manualer på 120 sidor så jag frågar här istället. Frågor;

- SPC connect står att det är offline, jag har kopplat in ethernetkabeln i routern men hittar inte larmet i nätverket. Behöver jag återställa larm id för att hitta den?

- Var dum nog och tog bort alla gamla användare och erstätte den med min egna, som jag senare lyckades ändra till standard användare vilket kanske inte var genialiskt gjort. Antar att jag inte har tillgång till alla menyer med den användaren, hur ändrar jag till så att jag blir en "master" användare?

Följande används i sysemet, inkopplat i följande ording, dhcp aktiverat i asus routern.

Tecknicolor TG 799.vac (Bryggat modem) --> Asus router RT-N66U (Master)
--> Netgear switch -->SPCK 620.100

Tacksam för svar, hade gärna sökt men vet inte riktigt på vad. :)
 
netram skrev:
Fler förslag mottages tacksamt!
Någon tidigare rapporterade ju DNS-problem som försvann då Googles DNS (8.8.8.8) användes. Har du provat?

Funderar på om det har blivit någon felkonfigurering på spcconnect för mitt ATS-registreringsId. Antar att det inte går att ändra registreringsid på panelen? Verkar inte finnas någon supportväg in på spcconnect för mig som konsument heller. Suck.
Ja, att det inte finns någon officiell supportväg för konsumenter är irriterande. Något borde de kunna erbjuda, ett forum med lite officiell närvaro från supporten vore väl det minsta.
 
  • Gilla
netram
  • Laddar…
svartöra skrev:
Någon tidigare rapporterade ju DNS-problem som försvann då Googles DNS (8.8.8.8) användes. Har du provat?
Jajamen, har labbat med DNS-inställningarna. Men det verkar inte vara något problem då loggarna säger att TCP-anslutningen lyckas. Har även verifierat genom att ange ett icke existerande domännamn istället för spcconnect.com i konfigurationen, *då* får jag som väntat DNS-fel i loggarna. Så namnuppslagningen verkar vara i sin ordning. Men tack för tipset, jag tar gärna fler!
 
Hej.
Jag har lösningen på detta problem efter mycket sökande och bra kollegor som lagt upp flera spc centraler mot vår egen spc server på Stanley Security.
Man måste återställa krypteringsnyckeln. Och detta kan endast göras om man har ett SPC Connect V.2.0 Premium konto som kostar pengar. Förr kunde man göra detta med sitt vanliga konto. Men ikke nu.
Jag har ett sådant konto så jag kan hjälp er om ni kickar mig er nyckel.
 
  • Gilla
netram
  • Laddar…
ille83 skrev:
Jag har ett sådant konto så jag kan hjälp er om ni kickar mig er nyckel.
Sjysst! Har läst om "Reset encryption key for unregistered panel" i gamla versioner av manualen för spc connect, gissar att det är den funktionen som tagits bort. Vilka klåpare...

Skickar gärna ett pm, ska bara försöka förlika mig med tanken att dela min panelnyckel med okända personer på nätet först. :)
 
B
men suck, har de gjort så det inte går hålla larmet uppdaterat utan att gå via en som har detta programmet? GRRRRRR
 
Det går göra en workaround om man inte vill skicka sin nyckel.
Gå till www.spcconnect.com och registrera ett företags konto.
Vad jag vet så gäller kontot i 6 månader sedan måste man betala.
Men jag är ganska säker på att man kan skapa kontot göra det man ska och sedan avsluta kontot =)
Då kan man skapa ett nytt när behov uppstår.
 
  • Gilla
Buzz4711 och 2 till
  • Laddar…
ATS status: OK

Halleluja! :wow: Med tanke på hur pass rättframt och korrekt systemet är i övrigt så är det ju helt magiskt hur de lyckats krångla till just den här processen nåt så in i... Nu vågar man ju knappt röra grejerna av rädsla att åka offline igen. :)
 
  • Gilla
Kingen99Kingen och 1 till
  • Laddar…
Tänkte köpa ett SPC hemlarm för en lägenhet på våning 5. Har kikat på SPC ready2view som verkar funka att bygga ut. Planen är dock att flytta till hus inom 1år och då vill jag ta med mig larmet och då skala upp det. Huset kommer vara ca 1-1,5plan med ca 160-200m2. Frågan som jag ställer mig är dock om det kommer att räcka med ett 4320 central med 30ish ingångar för ett hus eller om man ska gå på en fetare lösning som 5320?
Att lämna kvar larmet är inte aktuellt då det är en hyresrätt.
Vad behöver man köpa till för att få RFID tags att funka?
 
Redigerat:
RilleRock
Shiraz skrev:
Tänkte köpa ett SPC hemlarm för en lägenhet på våning 5. Har kikat på SPC ready2view som verkar funka att bygga ut. Planen är dock att flytta till hus inom 1år och då vill jag ta med mig larmet och då skala upp det. Huset kommer vara ca 1-1,5plan med ca 160-200m2. Frågan som jag ställer mig är dock om det kommer att räcka med ett 4320 central med 30ish ingångar för ett hus eller om man ska gå på en fetare lösning som 5320?
Att lämna kvar larmet är inte aktuellt då det är en hyresrätt.
Vad behöver man köpa till för att få RFID tags att funka?
För 99,9% räcker det med 4320.
Magnetkontakter som är naturligt avgränsade kan man lägga ihop per sektion.

Du får välja map med en 1:a i slutet tex K421 el K521 för tag.
 
Så att köpa ett kit kommer inte att funka alltså.
Var köper man billigast från? Någon som har handlat från framtidsteknik?
Ska man plocka ihop ett eget kit eller köpa komplett. Behöver ju typ bara två magnets Enskede till ytterdörren, centralenhet, manöverpanel, siren, kamera och ir-sensor. Vad mer behöver man?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.