RilleRock
KristoferL skrev:
Jag har DHCP påslaget i larmet, kan ställas in via manöverpanelen, sedan låste jag en IP-adress i routern. Så fick jag det att rocka, har funkat i två år nu ... men det kanske finns bättre tips ...
Nej :D
 
  • Gilla
KristoferL och 1 till
  • Laddar…
Ska precis beställa SPC.

Finns det någon som kan rekommendera vilken version man skall köpa till en normalstor villa?
Vill ha stöd för trådlöst osv. Sen vilka deckare skall man använda?
 
Kan bara tala för mig själv. Jag köpte 4320 med plåtlock, kändes mest rejält. Köpte till trådlös modul + GSM-modem, nätverksanslutning var inbyggt i min version (tror det finns versioner utan). Jag kör både trådat och trådlöst. Jag har in- & utgångar så det räcker. Behöver du inte en massa special tror jag du kommer långt med 4320, sedan kan du alltid köpa till expansionsmoduler om du absolut behöver mer!

Däremot kan det vara bra att byta ut GSM-antennen. Den som följer med är inte direkt NASA-standard! Köpte en på Kjell&Co och nu har jag full täckning 24/7 i mitt betonghus!
 
rightnow skrev:
Finns det någon som kan rekommendera vilken version man skall köpa till en normalstor villa?
Vill ha stöd för trådlöst osv. Sen vilka deckare skall man använda?
Jag köpte 5330 för att jag visste att jag skulle ha expanders och ville ha all i samma låda då det är lite dåligt med utrymmer där den nu sitter. Sen kör jag med MAGIC PDM-I12/PDM-IXA12, stilrena och med förmonterade motstånd för SPC.
 
  • Gilla
rightnow
  • Laddar…
Hej,
har haft stora problem med att få SPCconnect att fungera. Efter jag har gjort allt som att se till att sladden är hel, att det är rätt DNS, GW osv. så testade jag att ändra ATP kattegori till KAT1. och äntligen hoppade det igång. Hoppas det kan hjälpa någon, sett att det varit en del frågor men inget svar som tog upp denna lösning.

Redigerar Konfigured ATS -> Redigera ATP konfiguration och under ATP interface och ATP kategori ändra till KAT 1
 
Någon som inte har "Siren vid första larm" checkad och fått det att fungera så? Testade precis att klicka ur den och utlösa en detektor, sirenen inne drog igång direkt vilket inte riktigt var det var förväntade mig...
 
RilleRock
user7 skrev:
Någon som inte har "Siren vid första larm" checkad och fått det att fungera så? Testade precis att klicka ur den och utlösa en detektor, sirenen inne drog igång direkt vilket inte riktigt var det var förväntade mig...

Skärmbild av PDF-dokument som visar inställningsinstruktioner för ett säkerhetssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Har du gått över till vimla? =)
 
Precis, jag ville tro att med den rutan markerad så skulle sirenerna gå igång vid när första sektionen löser men utan markering så skulle det behövas att två sektioner löser innan sirenerna går igång? Enligt andra ställen i manualen:

"Detta utgång sätts på när ett larm har blivit bekräftat. Ett larm bekräftas när 2 oberoende sektioner i systemet (eller inom samma område) aktiveras inom en given tidsperiod."
 
D
An alarm is confirmed when 2 independent zones on the system (or within the same Area) activate within a set time period).

Du råkade inte röra dig så sektionen öppnades igen?
 
DMOL skrev:
An alarm is confirmed when 2 independent zones on the system (or within the same Area) activate within a set time period).

Du råkade inte röra dig så sektionen öppnades igen?
Nej, jag testade med en vibrationsdetektor med skalskyddet på så ingen PIR är påslagen:

15/12/2016 20:06:56 Larm: Sektion XX VD Larm
15/12/2016 20:06:56 Larm: FÖRSTA SEKTIONEN XX - VD , Område 1 Primär
15/12/2016 20:06:56 Utgång På [Expansionenhet 2 - 2]
 
user7 skrev:
Jag köpte 5330 för att jag visste att jag skulle ha expanders och ville ha all i samma låda då det är lite dåligt med utrymmer där den nu sitter. Sen kör jag med MAGIC PDM-I12/PDM-IXA12, stilrena och med förmonterade motstånd för SPC.
Tack så mycket!! Ska kolla dessa
 
user7 skrev:
Jag köpte 5330 för att jag visste att jag skulle ha expanders och ville ha all i samma låda då det är lite dåligt med utrymmer där den nu sitter. Sen kör jag med MAGIC PDM-I12/PDM-IXA12, stilrena och med förmonterade motstånd för SPC.
Det där med expanders blir jag inte klok på. Får man plats med så många expanderkort som dom anger i databladen på varje centralenhet, eller är det bara att den klarar av dessa och att de måste sitta utanför? Jag vill ha allt i samma låda, då jag också har dåligt med plats men 5330 får plats precis. Jag behöver ha plats för 2 MAP, 8 st PIR, 4 st trådade magnetkontakter, 8 st trådade brandsensorer, sen 15 trådlösa magnetkontakter. Vilken enhet bör man köpa då?
 
Redigerat:
Som jag ser det är det 20 sektioner trådat du vill ha och SPC5330 har bara 8 på kortet. SPC5350 har 16 men kan även ha expansionskort i själva kapslinen, men den kunde du inte ha va?. Jag kan ha fel men jag tror du behöver expansionskort (extern låda). Den behöver väl iofs inte nödvändigtvis sitta där centralen sitter, om du har ont om plats.
 
Redigerat:
  • Gilla
rightnow
  • Laddar…
rightnow skrev:
Det där med expanders blir jag inte klok på. Får man plats med så många expanderkort som dom anger i databladen på varje centralenhet, eller är det bara att den klarar av dessa och att de måste sitta utanför? Jag vill ha allt i samma låda, då jag också har dåligt med plats men 5330 får plats precis. Jag behöver ha plats för 2 MAP, 8 st PIR, 4 st trådade magnetkontakter, 8 st trådade brandsensorer, sen 15 trådlösa magnetkontakter. Vilken enhet bör man köpa då?
En 5330 kan ta två expanders i lådan och trådlösa SiWay sätts direkt på moderkortet så den tar ingen av dessa platser. Du behöver enligt ovan 20 trånade ingångar då map sitter på x-bus. så två expanders i lådan så så har du några ingångar över.
 
  • Gilla
rightnow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.