B
RilleRock skrev:
Nej.

Han mena att de alltid ringer upp vid larm och många sätter sitt larm i arbete hos LC men du behöver inte med SPC om du loggat in som installatör.
jaså? jag gjorde så en gång, man måste ju "släppa in" installatör från vanliga användaren först, och när man gör det så ringer Securitas.. i alla fall till mig, men jag kanske skulle ta och prata med dem så de inte gör det.. det går ju be dem ändra vilka händelser de faktiskt ska ringa på.

hos mig ringer de på strömavbrott, vilket egentligen är lite overkill då jag får mail från NAS om UPS går igång...
 
Tänkte koppla upp mig mot Securitas larmcentral, men insåg att de bara stödjer EDP (oklart om det är version 1 eller 2). Det finns kommentarer i tråden som antyder att EDP inte fungerar något vidare utan att FlexC skall vara mycket bättre.

Dock använder jag själv SPC Gateway som kommunicerar med EDP och det fungerar väldigt bra.

  • Stämmer det att man skall undvika EDP om man kör SPC?
  • Ni som använder SPC och Securitas, hur tycker ni att det fungerar?
  • Vilka stödjer FlexC idag? (Jag kan misstänka Rapid)
 
Redigerat:
B
Kingen99Kingen skrev:
Tänkte koppla upp mig mot Securitas larmcentral, men insåg att de bara stödjer EDP (oklart om det är version 1 eller 2). Det finns kommentarer i tråden som antyder att EDP inte fungerar något vidare utan att FlexC skall vara mycket bättre.

Dock använder jag själv SPC Gateway som kommunicerar med EDP och det fungerar väldigt bra.

  • Stämmer det att man skall undvika EDP om man kör SPC?
  • Ni som använder SPC och Securitas, hur tycker ni att det fungerar?
  • Vilka stödjer FlexC idag? (Jag kan misstänka Rapid)

Feedback uppskattas :)
hej

kör via EDP och det funkar ju väldigt bra, securitas får info om exakt vilken sektion som larmat och larmet går iväg på någon sekund.. för de ringer snabbt som attan... (har larmet löst hinner du inte stoppa det även om du larmar av).

har haft i över tre år och det har fungerat felfritt.
 
  • Gilla
Kingen99Kingen
  • Laddar…
RilleRock
Kingen99Kingen skrev:
Tänkte koppla upp mig mot Securitas larmcentral, men insåg att de bara stödjer EDP (oklart om det är version 1 eller 2). Det finns kommentarer i tråden som antyder att EDP inte fungerar något vidare utan att FlexC skall vara mycket bättre.

Dock använder jag själv SPC Gateway som kommunicerar med EDP och det fungerar väldigt bra.

  • Stämmer det att man skall undvika EDP om man kör SPC?
  • Ni som använder SPC och Securitas, hur tycker ni att det fungerar?
  • Vilka stödjer FlexC idag? (Jag kan misstänka Rapid)
EDP går jättebra att köra som larmförmedling.
 
  • Gilla
Kingen99Kingen
  • Laddar…
RilleRock
Alla stora stödjer iaf via Addsecures (Multicom, Safetel) tjänst IP Direkt.
När ja pratade med Securitas innan sommaren skulle de vara klara inom en månad med flexC....
Nokas och Rapid definitivt.
 
  • Gilla
Kingen99Kingen
  • Laddar…
Hej!

Jag har upptäkt att även jag har lite problem med kameror inställda på högre upplösning, en av mina tre kameror på 5mp saknar nedre delen av bilden, det löser sig om jag sätter ned den till 720p. Jag funderar på om det är storleken på bildfilen snarare än upplösningen som är problemet då två fungerar bra, dock är dessa bilder inte lika plottriga och troligtvis minde.

Är det någon som vet om det är bättre i 3.7 eller om det finns någon annan lösning annat än att skala om dom i en NVR eller annan burk. Lite tråkigt att inte kunna spara undan bilder/video med full upplösning på annat håll när man vill ha bilder till larmet. Kameran själv verkar inte klara att leverera en stillbild med lägre upplösning än huvudströmmen.
 
B
ur ett integritetssynpunkt, vet ni om det går "blocka" så att kameror bara går använda när det är pålarmat?
 
D
Boan skrev:
ur ett integritetssynpunkt, vet ni om det går "blocka" så att kameror bara går använda när det är pålarmat?
12V-nätverksswitch kopplad till pgm-utgång.
 
Hej alla!

Jag har fått tillkopplingsfel några gånger sista månaderna så att jag måste isolera modem1. Mycket jobbigt att få larm när man har bråttom iväg på morgonen. Kan man stänga av tillkopplingsfel på något vis? Jag har ingen dator just nu i värsta renoveringskaoset så jag måste i så fall ändra ifrån manöverpanelen till larmet.

Är tacksam om någon kan vara vänlig och förklara hur jag kan göra en lösning där jag slipper tillkopplingsfel så att larmet går igång för en tillfällig dålig radiolänk för modem1. Jag vill naturligvis inte koppla bort larmsändningen utan bara tillkopplingsfelet. (Jag hinner inte sätta mig in i och ändra på antennposition just nu)

Bästa hälsningar
Jonas
 
Jag lade till en kamera till larmet igår och kan se bilderna i SPC Pro och på spcconnect.com, men i appen fattas det en kameraikon på samma sätt som finns i demo-objektet. Vad är det jag har glömt att göra?
 
Vilken kamera använde du?
 
Ur larmets synvinkel är den generisk, men annars är det en D-Link DCS-4602EV.
 
Nu hittade jag orsaken - jag hade gjort en egen profil för kontot som används för appen (via spcconnect). Jag gav det lite mindre rättigheter än administratörsprofilen. Det hjälpte att byta till adminprofilen alltså. Nu ska jag bara lista ut vilken eller vilka rättigheter det var som fattades. Den mest uppenbara, "Video in Browser" var ikryssad på båda så det är någon annan rättighet som fattas.

*testar*

"MG Output Control", tydligen. Otippat...

Tror jag sätter kontot i adminprofilen i stället för att krångla med en egen profil.
 
svartöra skrev:
"MG Output Control", tydligen. Otippat...
Jag har inte lyckats få någon video i appen trots MG utgångskontroll ikryssat.

Inte heller att byta till konto med Manager profil verkar ha någon betydelse

Jag kan se video i webbläsaren.

Någon som har andra tips på hur man får igång video i appen?
 
Ser du kamerasymbolen i appen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.