Jag hade fel, är nog ett RS232-kit jag har och ingen IP-modul, med en sådan behövs inget abonnemang.

Dock verkar modulen bara vara kompatibel med PowerMax Pro och PowerMax Complete, inte PowerMax+ så sökandet fortsätter.

• Gilla
Smolandius
  • Laddar…
Då har även jag fått besked om att min gamla PowerMax Pro inte går att uppdatera med 4G
Köpt från Falck för NÅGRA år sedan, märkning PWRMAX PRO (868) SWE Rev: B.

Eftersom vi är helkunder hos Länsförsäringar lutar det åt att vi kommer att tacka ja till deras urbjudande under juni. 495:- för grundpaket och 289:- per månad.

Då kommer jag ju att kunna labba lite med gamla larmet, tror jag hittat sätt att fabriksåterställa, vi får se.

@p_k, vad är det för RS232-kit du har?

R rogerthn skrev:
@p_k, vad är det för RS232-kit du har?
Hittade ingen bra länk (modulen har utgått) men är denna.

Vill man pyssla själv så finns det alternativ på denna sida.

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Tack för länkarna!
Steg ett får bli att se om jag får till Fabriksåterställningen men detta ser lovande ut
Remove all power (mains and battery) from the panel.
Remove the panel from its backplate place face down on a cushioned surface. The Express needs removal of the internal cover.
Identify the two left hand jumper pins marked DEF and fit a jumper across them.
Restore the battery power - this will reset the control panel.
Remove the battery power, and remove the link from the DEF jumper.
Refit the panel and restore the mains and battery power.

R rogerthn skrev:
Tack för länkarna!
Steg ett får bli att se om jag får till Fabriksåterställningen men detta ser lovande ut
Ja, då ska installerkoden återställas till 9999. Ser du inte installermenyn efter återställning så logga in med användarkod först, 1111.

Eftersom larmet kom från Falck och inte Sector eller G4S så tror jag det ska vara olåst så du når samtliga menyer, själv fick jag köpa en ny central.

P p_k skrev:
...
Eftersom larmet kom från Falck och inte Sector eller G4S så tror jag det ska vara olåst så du når samtliga menyer...
Låst även från Falck

R rogerthn skrev:
Låst även från Falck
Surt, inte mycket att göra åt då :(

P p_k skrev:
Surt, inte mycket att göra åt då :(
Vi får se vad som händer vid Fabriksåterställningen.

R rogerthn skrev:
Vi får se vad som händer vid Fabriksåterställningen.
Fabriksåterställningen inte som ovan
Jumper på RST och efter några försök var MasertKod 9999 och Installeringskod 8888

Ok, ser du "prog tele" menyn så lär allt vara grönt. På min låsta central saknas den och då är det nog bara extern uppringare som hjälper.

P p_k skrev:
Ok, ser du "prog tele" menyn så lär allt vara grönt. På min låsta central saknas den och då är det nog bara extern uppringare som hjälper.
Jag ser det som enligt manualen endast är synligt när MASTER INSTALLATÖRSKOD är intryckt 😉
Nu har jag något att pilla med i höst 😀

• Gilla
p_k
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.