A ASKOG skrev:
Så fint det blev! Och vilken lycka att ha en sån bra golvläggare i sin bekantskapskrets. En fråga. Hur varmt/kallt blir det med det gamla fönstret? Har ett gammalt fönster som skulle kunna användas i ett kommande projekt, men oroar mig för kallras och numera även elräkningen.
Ja verkligen tur, han mätte länge och väl. Vi hade tänkt oss att ha gula halvplattor plus den grå-beige som ram men han tyckte det blev för trångt i det lilla rummet, speciellt vid golvbrunnen så han kapade upp smala bitar av den grå-beige istället. Mycket nöjd med det beslutet. Med genomfärgade plattor kan man gör så utan att förstöra utseendet.
Fönstret är alldeles för dåligt och kallras sker. Blev is på det vid jul när det var -20 ute. Jag ska ordna ett innerfönster som man kan sätta dit på vintern. Såg nåt företag som sålde plexiglas med nån list som gjorde att man kunde klämma det på plats. Funderar på att bygga ihop något själv. Fönstret är viktigt för rummet och vi vill inte byta ut det mot något modernt.

• Gilla
SusoDus och 3 till
  • Laddar…
Älskar färgerna och såklart golvet (har liknande själv :) ). Vet inte om du vill ha tips men jag skulle rekommendera att sätta duschstången i princip ända upp i taket. Kommer göra att det ser rymligare och mer enhetligt ut och att man inte ser in lite halvt ovanför den. Men det är kanske en smaksak.

J JLM-A skrev:
Älskar färgerna och såklart golvet (har liknande själv :) ). Vet inte om du vill ha tips men jag skulle rekommendera att sätta duschstången i princip ända upp i taket. Kommer göra att det ser rymligare och mer enhetligt ut och att man inte ser in lite halvt ovanför den. Men det är kanske en smaksak.
Tack! Draperiet är i linnetyg från Växbo Lin. Anledningen att stången sitter exakt där det sitter är för att tyget expanderar några centimeter när det blir blött och stoppar effektivt vattnet att tryckas ut på golvet. Dörren är ju ganska nära och vi ville undvika duschvägg som är jobbig att hålla ren och det här tyget fungerar över all min förväntan. Frun är nöjd med designen och jag med funktionen - det händer inte allt för ofta

• Gilla
linnor15
  • Laddar…
1939 1939 skrev:
Tack! Draperiet är i linnetyg från Växbo Lin. Anledningen att stången sitter exakt där det sitter är för att tyget expanderar några centimeter när det blir blött och stoppar effektivt vattnet att tryckas ut på golvet. Dörren är ju ganska nära och vi ville undvika duschvägg som är jobbig att hålla ren och det här tyget fungerar över all min förväntan. Frun är nöjd med designen och jag med funktionen - det händer inte allt för ofta
Haha I hear you. Vi har också ett draperi i linnetyg och tycker också det funkar fint. Slipper all den där plastiga känslan av ett vanligt draperi och slipper som du säger en duschvägg som är svår att rengöra och tar en massa plats. Smart!

J JLM-A skrev:
Haha I hear you. Vi har också ett draperi i linnetyg och tycker också det funkar fint. Slipper all den där plastiga känslan av ett vanligt draperi och slipper som du säger en duschvägg som är svår att rengöra och tar en massa plats. Smart!
Lägg gärna upp nån bild, låter som vi har liknande badrum ! Kul att se hur andra har gjort. Vi ska ju bygga en till toalett på kattvinden ovanför .

PeterFalun
Bra jobbat

Riktigt fint! Och så blir det ju aldrig omodernt.

1939 1939 skrev:
Lägg gärna upp nån bild, låter som vi har liknande badrum ! Kul att se hur andra har gjort. Vi ska ju bygga en till toalett på kattvinden ovanför .
Absolut! Här kommer lite livebilder :) Har samma golv i badrum och tvättstuga men kakel på väggarna i badrummet och pärlspont i tvättstugan. Till vänster i tvättstugan är två ”dolda” dörrar av pärlspont med förvaring i två stora utrymmen (pellets i den ena och verktyg etc i andra).

• Ljust badrum med vita kakelväggar, rutigt golv, dusch och fönster med växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust badrum, vit kakelvägg, handfat på grå kommod, spegel, fönster, växter, rutigt golv.
    Skapa konto
  • Badrum med vita kakelväggar, rödvitrutigt golv, dusch, toalett, gardin och handdukar på golvet.
    Skapa konto
  • Tvättstuga med rutigt golv, vita maskiner, träinredning och en planta vid fönstret.
    Skapa konto
  • Tvättstuga med träbänk, tvättmaskin, torktumlare, fönster, växt och vägglampa. Inbjudande, hemtrevlig atmosfär.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
emmjo och 8 till
  • Laddar…
Jävligt fint! Vilken fin komod också. Den måste varit dyr
Avundsjuk på tvättstugan

1939 1939 skrev:
Jävligt fint! Vilken fin komod också. Den måste varit dyr
Avundsjuk på tvättstugan
Tack! Kommoden är ett riktigt amazon-hack. Köpte denna på Amazon och målade om. Då kostade den dock bara 5000kr, nu 7000kr.

• Gilla
1939 och 1 till
  • Laddar…
S
Snyggt! Kul med fler gammal-inspirerade badrum! Vi byggde till huset, med bla ett badrum på 8m2 med liknande stil. Men skillnaden att jag gjorde precis allt själv. Första gången jag plattsätte vilket fan inte va det roligaste jag gjort, sjukt oförlåtande. Vi satte riktig pärlspont målad med linoljefärg vilket funkar riktigt bra!
På bilderna fattas en massa inredning. Med facit i hand så sparade vi 100-150k på att göra det själva, då får man leva med några små missar i plattsättningen.
Badrum med fristående badkar, träskåp, handfat, rutigt golv, träpanel på väggarna.
Skapa konto

Ett badrum med beige kakel, duschhörna, handdukstork, fönster och trädetaljer.
Skapa konto

• Gilla
BengtH och 4 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Snyggt! Kul med fler gammal-inspirerade badrum! Vi byggde till huset, med bla ett badrum på 8m2 med liknande stil. Men skillnaden att jag gjorde precis allt själv. Första gången jag plattsätte vilket fan inte va det roligaste jag gjort, sjukt oförlåtande. Vi satte riktig pärlspont målad med linoljefärg vilket funkar riktigt bra!
På bilderna fattas en massa inredning. Med facit i hand så sparade vi 100-150k på att göra det själva, då får man leva med några små missar i plattsättningen.
Också väldigt fint. Jag försökte vara med så mycket som möjligt och dokumentera allt som hantverkarna gjorde så nästa badrum kommer jag också göra själv. Det var mycket lärorikt att hänga över axeln på dem

TRJBerg
Väldigt roligt med "icke-standard" badrum, som dessutom är i min smak. Känsla!

• Gilla
1939
  • Laddar…
Mycket smakfullt! Vad har ni använt för lim eller annan infästning för moelvenskivorna mot fuktspärrsfolien?

Hur blev det med spotten rakt ovanför duschen? slår den mycket ljus direkt på duschhuvudet eller klarar det sig?
Snyggt i övrigt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.