risk för att skruvarna är härdade då kan det bli lite svårare att klippa dom , men härdade brukar man kunna slå av med ett slag med hammaren om de sitter ordentligt fast

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
T tergo skrev:
risk för att skruvarna är härdade då kan det bli lite svårare att klippa dom , men härdade brukar man kunna slå av med ett slag med hammaren om de sitter ordentligt fast
Lite orolig att det påverkar papptaket som de håller fast ? De sitter nämligen bara i en råspont.

P Patrik Murman skrev:
Lite orolig att det påverkar papptaket som de håller fast ? De sitter nämligen bara i en råspont.
ja då får man vara försiktig

Rickard.
Är det skruv för papp så är det inte så roligt.

Dom är definitivt härdade så dom är rätt hårda och du kan troligtvis inte slå av dom utan att rejält försämra hållfastheten. Jag hade kört vinkelslip om det inte är brandfarliga men ett bra blad till tigersågen funkar också hyffsat men är lite drygt, även fein-såg funkar men då kostar bladen massor.

Jag skulle inte köpa en dyr tång för dessa skruvar men jag har också aldrig provat så vad vet jag.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Jag har ej provat bultar men tjocka spikar är smärtsamt för handen att knipsa så skulle inte använt den till något hårdare än så : )

• Gilla
Patrik Murman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.