129 007 läst · 992 svar
129k läst
992 svar
Landxcape LX810/812i
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 092 inlägg
Ja nu kliar det i vårfingrarna. Jag ska dra helt nya linor pga en större ombyggnad av hus och trädgård och min gamla lina är skarvad på en hel del platser. Ska bli jätteroligt o börja "pilla" igen. Förra året gick allt perfekt tycker jag. nu ska jag lägga linan uppepå igen och finlira så jag får till det exakt som jag vill ha det. Ska lämna lite lina över lite här o där så man kan justera i framtiden. Nu saknas bara solen........
Nä nu får fasen snön och slasket försvinna. Nu e jag så sugen på att dra igång årets säsong. Ska som sagt dra nya linor både i fritidshuset och i stan, Blir kanske tom. en ny klippare för året. Landxcape:n har fungerat super och får kanske rulla i stan i år för den gick mer eller mindre helt problemlöst hela förra säsongen. Gick ut alla dagar, och kom tillbaka alla dagar. Precis som man vill att det ska vara.. Mina 2 gamla klippare får någon annan ta över och en ny ska i så fall köpas in till fritidshuset. Får se vad det blir i år. Jag kan ju satsa på ett säkert kort som i Landxcapen eller testa nåt nytt. Är man tekniknörd så är man........Det blir i alla fall ingen 20.000kr maskin. Så mycket tycker jag inte jag vill lägga. helst under 10.000kr. Så "mycket smäll för pengarna" är ledordet.
Men som sagt.....nu väntar jag bara på det goa vädret......
Men som sagt.....nu väntar jag bara på det goa vädret......
Tycker samma sak här.
Måste dock vänta lite längre med att skicka ut klippare på uppdrag.
Hann lägga ut gödsel, toppdress och stödså innan snön kom ige
Dessutom har jag grävt upp 2 buskar och en stubbe från tomten så jag måste dra om linorna så den går runt dessa områden så jorden får sätta sig förstnoch börja växa
Måste dock vänta lite längre med att skicka ut klippare på uppdrag.
Hann lägga ut gödsel, toppdress och stödså innan snön kom ige
Dessutom har jag grävt upp 2 buskar och en stubbe från tomten så jag måste dra om linorna så den går runt dessa områden så jorden får sätta sig förstnoch börja växa