Min har inte kört på nåt. Jag önskar den kunde köra över några kaniner dock....
 
Ny robotgräsklippare i förpackning på vardagsrumsgolv med bubbelplast och tillbehörslådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
:D:D(y)
 
  • Gilla
Lars Halvardsson och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
[bild] :D:D(y)
Grattis.
 
MeanMike MeanMike skrev:
Grattis.
Tack! Det värsta är nu gjort, den är döpt!
Nä, det var rätt så enkelt, den heter Harold efter karaktären i Stephen Kings 'Gräsklipparmannen'.
Ett IoT-nät finns redan på 2,4 GHz, en AC-M utomhus-ap sitter monterad så det finns wifi i trädgården.
Nu är det bara att börja sätta gränstråd.
Fast det får vänta tills imorgon.
 
Vad tror ni om den här placeringen av laddstation?
Ingen tråd är dragen ännu
Robotgräsklippare utan anslutna kablar placerad på en gräsmatta nära en blomsterbädd och stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Robotgräsklippare parkerad på gräsmatta intill trädgårdsplattor och vegetation, utan synlig ledningsdragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Robotgräsklippare placerad på gräsmattan bredvid en mur och växtlighet, ännu ej ansluten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och bara som ett litet tips, se till att du inte har guestpolicy aktiverat på ditt 2,4 GHz nät :rolleyes:
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Och bara som ett litet tips, se till att du inte har guestpolicy aktiverat på ditt 2,4 GHz nät :rolleyes:
Vad är det?
 
Om du har det aktiverat så kan inte wifi-anslutna enheter kommunicera med varandra.
Du kan tex inte använda Chromecast.
Vissa hotell har det aktiverat för att inte gäster ska kunna 'se' andra gästers enheter med hjälp av tex appen Fing. Det blir lite svårare att hacka andras enheter då. Riktiga proffs kan säkert ta sig runt det..
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Om du har det aktiverat så kan inte wifi-anslutna enheter kommunicera med varandra.
Du kan tex inte använda Chromecast.
Vissa hotell har det aktiverat för att inte gäster ska kunna 'se' andra gästers enheter med hjälp av tex appen Fing. Det blir lite svårare att hacka andras enheter då. Riktiga proffs kan säkert ta sig runt det..
Aha ok.
 
Jag har så på mitt gästnät hemma, och tydligen hade jag aktiverat det även på mitt IoT-nät
 
Hej, tänkte bara kolla med er andra; nu har min klippare tuffat och gått på några dagar och det känns väldigt bra :) Men nu idag så har jag sett att den varit ute och "kantklippt" (eller vad det heter när den kör slingan runt) 3-4 ggr tror jag... Är detta något den gör ganska ofta eller är han kanske ute och letar efter basstationen...?
 
T tobbbias skrev:
Hej, tänkte bara kolla med er andra; nu har min klippare tuffat och gått på några dagar och det känns väldigt bra :) Men nu idag så har jag sett att den varit ute och "kantklippt" (eller vad det heter när den kör slingan runt) 3-4 ggr tror jag... Är detta något den gör ganska ofta eller är han kanske ute och letar efter basstationen...?
Kantklippningen sätter du i schemat . Den går då ut det första den gör den dagen. Men bara 1 gång.
Sen går den utmed linan in när den klippt färdigt men då snurrar inte klipptallriken för att spara ström
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle vilja se i appen hur länge den har klippt/laddat. Säg att den ska klippa 9-13 på tisdag. Då vore det rätt gött att se hur länge den har klippt resp laddat.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Om du tittar i appen under inställningar så ställ in den på meddelanden. Då får jag upp tider i den översta menyn på min Androidtelefon. Då ser du precis tider den gått ut klippt och laddat.
Iphone vet jag inte men antar det e samma. Nån annan kan kanske verifiera det här.
 
Så här ser mitt ut idag efter regn.......
 
  • Skärmdump visar statusuppdateringar för en smart enhet som anger "Home" och "Rain delay".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.