Samma här. Men principen brukar ju vara att så fort man binder går det ner ännu mer.
Men kan det verkligen det? Kommer någon erbjuda 0,75%?
Vad händer med de rörliga räntorna när lågkonjukturen slår till?

Hej, är lite sne på LHB just nu, var inne på mitt lån via deras sida och sitter på 1.25%
MEN. jag har mailat dom via deras sida den 11/7 -19 och fick följade svar från dom då.
-"
Conny Andersson 2019-07-11 06:57
Hej, undrar lite över varför vi har 1.25 på vårt bolån , när ni anger 1,19 på er sida för bolån och har gjort så sedan maj... trodde vi hade rörligt med?..... tacksam för svar...
Kundservice 2019-07-11 16:48
Hej Conny! Tack för ditt meddelande. Rabatten på ett rörligt lån är fast i 24 månader och det är därför som den inte har ändrats. Men jag har diskuterat med vår bolåneavdelning så vi kommer att ändra din ränta till 1,19 % från den 28/7. Jag önskar dig en trevlig sommar. Vänliga hälsningar Linus, Kundservice."

gissa vilka som får ett lagom irriterande samtal på måndag....

Eller så skriver du bara och påpekar att de verkar ha missat att ändra räntan enl. ök, vänligen ändra retroaktivt from 28/7.
Jag loggade in och kollade nu, mitt är ändrat.

martin43 martin43 skrev:
Eller så skriver du bara och påpekar att de verkar ha missat att ändra räntan enl. ök, vänligen ändra retroaktivt from 28/7.
Jag loggade in och kollade nu, mitt är ändrat.
skrev till dom, ingen respons på 3 dagar i inkorgen så fick ringt dom idag...

tydligen hade killen inte skickat det vidare.... dom beklagade sig och fixar det till oktobers räkning....
försökte även kolla vilken rabatt jag hade, men han bara pratade på att det är bundet(rabatten) i 24 månader.. jha från närdå undrade jag. jo då var det EFTER det första året med billigt lån. jag menade ju på att den trappan dom hade då inte finns längre, hur skall jag då kunna få rätt ränta (genom att kolla på deras hemsida)..., fick inget riktigt svar på det...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.