När jag ändå håller på ... så har jag en elkontakt som har lossnat. Den borde bara vara att göra som med ursprungliga lysknappen antar jag, eller?
 
  • En hand håller en omonterad elkontakt med exponerade ledningar framför en öppen väggdosa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en lös väggmonterad elkontakt med synlig skruv och kabelanslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du måste ju skruva fast den i väggen. Den får inte sitta löst i hålet.
 
T T-O skrev:
Du måste ju skruva fast den i väggen. Den får inte sitta löst i hålet.
Absolut, det var min tanke. Jag vet inte mo dom brukar lossna väldigt lätt eller om vår elektriker tog någon genväg.
 
  • Gilla
T-O
  • Laddar…
P Postman skrev:
Absolut, det var min tanke. Jag vet inte mo dom brukar lossna väldigt lätt eller om vår elektriker tog någon genväg.
Om en elektriker har gjort det där så får han komma tillbaka och göra klart jobbet för nej inget ska lossa vare sig lätt eller svårt. Om det är du som gör det själv får du väl skruva fast skiten. Mina elektriker skruva fast den till dosan med två skruv, dock för löst så det blev glapp när man drog ut stickproppar så jag var tvungen att mäta med vattenpass och dra åt själv. Finns även hål i ramen som du kan se som man kan använda för att skruva fast den till väggen, då sitter den ordentligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.