9 783 läst · 37 svar
10k läst
37 svar
Lampförslag mottages tacksamt!
Moooi tillverkar lampan. Ca. 6000:- för den största (finns olika storlekar)
/U
/U
PH-lampan är överlägset snyggast. Finns att köpa begagnad, bland annat på danska auktionshus (internet-auktioner) och i antikaffärer i Stockholm. Bland annat en affär på Nybrogatan/Smålandsgatan har säkert 10 PH-lampor till salu.
Gå in på www.globen.com så hittar du närmaste återförsäljare...ska hänga upp den imorrn...spännnande!anasel skrev:
bumling är väl inte så billig den heller?MEA skrev:
www.belid.se har bra belysning...bra kvalitet och inte superdyra.
Tänk på funktion när ni väljer en lampa som ska hänga över bordet. Den ska belysa stor bordsyta men inte blända dom som sitter vid bordet. Den skall klara detta krav hängande ca 50cm över bordsytan så man kan se personen mitt emot. PH-lampor och PH -liknande har lampskärmar ( oftast av plåt som är ej genomsynlig) som är konstruerade för att uppfylla detta krav .
gaia
gaia
Halleda, hur ska man hålla den där grunkan fri från damm??? Men det är klart, har man råd att köpa den har man kanske råd med hemhjälp också...
Någon som vet vad den där PH-lampan kostar som Linska föreslog? För mycket, antar jag...
/Lena
Någon som vet vad den där PH-lampan kostar som Linska föreslog? För mycket, antar jag...
/Lena
Tack för länken! Där fanns ju jättemånga fina lampor. Är jätteförtjust i Randomlight och Nystanet i vit rotting påminner ju mycket om den. Dessutom är ju Nystanet MYCKET billigare.anasel skrev:
/Anna [/quote]
Sorry skrev ju fel adress :-[
Men du hittade dit...Nystanet är riktigt prisvärt, det här med bra belysning över matbordet är ju viktigt men vi har ett runt bord på 110 cm så vi behöver inte så jätte mycket belysningen över det.
Tänkte köpa en lampa från Herstal först men det går ju upp i prisklass
Även billigt kan vara riktigt snyygt!!!
Då får jag passa på och göra reklam för en släktings företag , www.bsweden.com . Jag tycker de har många snygga armaturer.
Speciellt http://www.bsweden.com/koder.asp?prid=442 manhattanlampan gillar jag! Har största modellen över mitt matbord, och det ser riktigt bra ut...!
Speciellt http://www.bsweden.com/koder.asp?prid=442 manhattanlampan gillar jag! Har största modellen över mitt matbord, och det ser riktigt bra ut...!