Ursäkta att jag inkräktar på tråden men jag måste bara få fråga:

ByggSann: Var köpte du din lampa och vad kostade den? Jag tycker också att den är jättesnygg! :)

Mvh Anna

Moooi tillverkar lampan. Ca. 6000:- för den största (finns olika storlekar)
/U

PH-lampan är överlägset snyggast. Finns att köpa begagnad, bland annat på danska auktionshus (internet-auktioner) och i antikaffärer i Stockholm. Bland annat en affär på Nybrogatan/Smålandsgatan har säkert 10 PH-lampor till salu.

anasel skrev:
Ursäkta att jag inkräktar på tråden men jag måste bara få fråga:

ByggSann: Var köpte du din lampa och vad kostade den? Jag tycker också att den är jättesnygg! :)

Mvh Anna
Gå in på www.globen.com så hittar du närmaste återförsäljare...ska hänga upp den imorrn...spännnande!

:D

www.globen.net ska det nog vara.Metallnystanet ligger på ca 800- och rottingdito 685-

MEA skrev:
Tusen tack för alla tips! Den där sista lampan är också fin men vi måste ha riktigt bra belysning över bordet så därför faller den bort. PH5 var, förga förvånande, för dyr för min man.  >:( >:( >:(

Var tror ni om en bumling? Eller kommer man att trötta på den?  ::)

/Lena
bumling är väl inte så billig den heller?
www.belid.se har bra belysning...bra kvalitet och inte superdyra.

Tja, bumlingen kostar väl i alla fall en tusenlapp mindre eller så... ;) Tack för länken, ska kolla in den.

Måste bara få berätta att jag fått hem mina sjuanstolar idag!!! Sitter på en av dem just nu... :-* Ångrar mig inte!!!

/Lena

Caesar skrev:
www.globen.net ska det nog vara.Metallnystanet ligger på ca 800- och rottingdito 685-
Tack för länken! Där fanns ju jättemånga fina lampor. Är jätteförtjust i Randomlight och Nystanet i vit rotting påminner ju mycket om den. Dessutom är ju Nystanet MYCKET billigare.

/Anna

Tänk på funktion när ni väljer en lampa som ska hänga över bordet. Den ska belysa stor bordsyta men inte blända dom som sitter vid bordet. Den skall klara detta krav hängande ca 50cm över bordsytan så man kan se personen mitt emot. PH-lampor och PH -liknande har lampskärmar ( oftast av plåt som är ej genomsynlig) som är konstruerade för att uppfylla detta krav ;).
gaia

Den dagen jag får "några" kronor extra över i plånboken, kommer nog den här få hänga över matbordet.

90861-3_eu.jpg

Halleda, hur ska man hålla den där grunkan fri från damm??? Men det är klart, har man råd att köpa den har man kanske råd med hemhjälp också...  ;)

Någon som vet vad den där PH-lampan kostar som Linska föreslog? För mycket, antar jag...  :(

/Lena

anasel skrev:
[quote author=Caesar link=1142516768/0#20 date=1142616752]www.globen.net ska det nog vara.Metallnystanet ligger på ca 800- och rottingdito 685-
Tack för länken! Där fanns ju jättemånga fina lampor. Är jätteförtjust i Randomlight och Nystanet i vit rotting påminner ju mycket om den. Dessutom är ju Nystanet MYCKET billigare.

/Anna [/quote]

Sorry skrev ju fel adress  :-[

Men du hittade dit...Nystanet är riktigt prisvärt, det här med bra belysning över matbordet är ju viktigt men vi har ett runt bord på 110 cm så vi behöver inte så jätte mycket belysningen över det.

Tänkte köpa en lampa från Herstal först men det går ju upp i prisklass  :p
Även billigt kan vara riktigt snyygt!!!

Collage som finns till salu hos Louise Poulsen, den är såå fin... Mkt finare IRL än på bild ...

Billigare alternativ: Lovedinner i rostfritt från Lampgustaf -- kombinerar spottar och levande ljus. Med inbyggd dimmer.

Misse_o_Mojje skrev:
Moooi tillverkar lampan. Ca. 6000:- för den största (finns olika storlekar)
/U

Finns många billigare kopior! MIO har haft en för 800 som heter Spider.

Då får jag passa på och göra reklam för en släktings företag ;), www.bsweden.com . Jag tycker de har många snygga armaturer.
Speciellt http://www.bsweden.com/koder.asp?prid=442 manhattanlampan gillar jag! Har största modellen över mitt matbord, och det ser riktigt bra ut...! :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.