Har det bara blivit så här på stört eller har det smygigt sej på?

Gå in i larmkoggen och ta en bild på de värden som står under det senaste larmet

CHEMAS CHEMAS skrev:
Har det bara blivit så här på stört eller har det smygigt sej på?
Har aldrig fått detta larmet tidigare, inget annat larm utöver detta heller vad jag kan komma på. Reagerade dock på att det lät lite annorlunda ifrån den för någon/några veckor sedan, en typ skvalpande ljud. Svårt och lokalisera exakt men mistäkte att det kom från brine ledningarna. Men kan mycke väl varit någon annat.

L lordi skrev:
Gå in i larmkoggen och ta en bild på de värden som står under det senaste larmet
Ok så här ser det ut, tog vid 2 tillfällen efter jag startat om den till och från.
En digital display av en larmlögningsenhet som visar temperaturvärden och driftinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Display på värmepump som visar larmlogg och temperaturvärden med en röd larmindikator tänd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den högra cirkulationspumpen ser ju inte heller helt helylle ut. Sitter elpatronen rakt ovanför?

Jag dränkte själv en cpump pga läckande packning till patronen. Rätt enkelt att byta förutom att man behövde dra åt elpatronen som satan för att få det tätt.

Antar dock att detta är värmebärarpumpen så detta är inte ditt problem just nu, men snart så....

Jag e lite osäker här men det känns som att flödet är för sakta för att ut brine är för kall mot in brine.

Ja, det ser ut som dåligt flöde. Det kanske står luft någonstans med tanke på skvalpandet. Det kan vara läge att köra runt köldbäraren och lufta med tunna.
Om inte det hjälper, så får man koppla upp manometerställ och kolla efter ev. läckage eller något annat fel i kylkretsen.

Alrighty då har jag lite bra info om vad det kan vara, ska se om jag får tag på någon lämplig rörmokare/kyltekniker imorgon. Tackar för all hjälp! Återkommer med info när/om det blir fixat.

Jag tror inte det är brist då den ger kyla. (kolla brine temp.)

Tror faktiskt det har med köldbäraren att göra.

Är det luft i så kör med rundkörningspump. (rörmokare)

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.