7 425 läst · 24 svar
7k läst
24 svar
Lågtryckslarm på Nibe F1245
Har aldrig fått detta larmet tidigare, inget annat larm utöver detta heller vad jag kan komma på. Reagerade dock på att det lät lite annorlunda ifrån den för någon/några veckor sedan, en typ skvalpande ljud. Svårt och lokalisera exakt men mistäkte att det kom från brine ledningarna. Men kan mycke väl varit någon annat.CHEMAS skrev:
Den högra cirkulationspumpen ser ju inte heller helt helylle ut. Sitter elpatronen rakt ovanför?
Jag dränkte själv en cpump pga läckande packning till patronen. Rätt enkelt att byta förutom att man behövde dra åt elpatronen som satan för att få det tätt.
Antar dock att detta är värmebärarpumpen så detta är inte ditt problem just nu, men snart så....
Jag dränkte själv en cpump pga läckande packning till patronen. Rätt enkelt att byta förutom att man behövde dra åt elpatronen som satan för att få det tätt.
Antar dock att detta är värmebärarpumpen så detta är inte ditt problem just nu, men snart så....
Ja, det ser ut som dåligt flöde. Det kanske står luft någonstans med tanke på skvalpandet. Det kan vara läge att köra runt köldbäraren och lufta med tunna.
Om inte det hjälper, så får man koppla upp manometerställ och kolla efter ev. läckage eller något annat fel i kylkretsen.
Om inte det hjälper, så får man koppla upp manometerställ och kolla efter ev. läckage eller något annat fel i kylkretsen.
Produkter som diskuteras i tråden