thomasse thomasse skrev:
Jag skulle nog ha spegelvänt huset och placerat det längs med lokalgata så det följer den prickade marken så nära som möjligt. Det borde ge er en större privat yta mot det som heter natur.
Och när ni kollar ut genom fönstret så ser ni inte hela grannens hus,
Vi var inne på den idén lite men då hade vi skärmat av oss helt från syd/sydväst/väst-sol.
Det är norrläge mot naturområdet.

Lite tråkig form på tomten onekligen, placeringen ni gjort är nog bästa möjliga om man ska ha det huset och raka linjer. Den ljusgula delen uppe bakom garaget blir väldigt avskärmad, fundera på hur ni kan utnyttja det på ett bra sätt. Odlingar eller fruktträd tex.

• Gilla
Zirconia
  • Laddar…
Jag hade klämt in huset så här ungefär. 2planshus med vidbyggt garage och övervåning ovan garaget.

Entren vid hörnet mellan parkering och uteplats. Grymt nice när man chillar på verandan och ser när gästerna kommer. All tomt samlad på samma sida så man får känna av stora tomten istället för att pytsa ut tomten runt huset så det blir oanvändbart. Beklagar min fula skiss, saknar pennan till mobilen ;)

Handritad skiss av tomt med markerat tvåplanshus, garage och uteplats, inklusive kommentarer och mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tomtom79 och 1 till
  • Laddar…
helt klart lite trångt, men känns som det även hänger på er. svårt med det huset samt liten tomt.
tror nog man kan få till en fin trädgård, vet ej vad som tillåts, men gillar hur tex engelska trädgårdar ofta har, med drygt 2m högt plank eller mur mot grannen. skapar ett mer privat rum och man kan använda hela trädgården på ett lite trevligare sätt.

• Gilla
Kustvägen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.