9 705 läst · 28 svar
10k läst
28 svar
Laga hilti borrmaskin som inte slår?
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 367 inlägg
Jag har fått samma problem med min, relativt nya, TE-6. Slagfunktionen kan helt plötsligt lägga av. Ska öppna den till veckan.
Med tanke på "skrikljudet" så låter det som om något inte står helt rätt till.. men det kanske blev värre på film än i verkligheten!
Testade du att trycka med en mejsel i chucken samtidigt som du kör den? Hände det något?
Annars så kan det nog faktiskt vara omkopplaren, men inte vredet då utan "gaffeln" där inne och/eller "drivdrevet" eller vad man kallar det.
Testade du att trycka med en mejsel i chucken samtidigt som du kör den? Hände det något?
Annars så kan det nog faktiskt vara omkopplaren, men inte vredet då utan "gaffeln" där inne och/eller "drivdrevet" eller vad man kallar det.
Det skall vara så. Översta läget är borrning utan hammarfunktion. Nästa är borrning med hammarfunktion, Tredje är mejslingsläge med frikopplat chuck (ingen rotation alltså), och sista är mejsling med låst chuck (återigen ingen rotation).C Challe777 skrev:
Som jag (och andra) skrev måste den ha mottryck för att hamra. Det går inte att avgöra om hammarfunktionen fungerar eller ej genom att bara trycka på avtryckaren. Och det räcker inte med att bara stoppa i en mejsel eller borr heller.
Var på jobbet förut och frågade en kollega som är vassare på te 6orna än vad jag är och han trodde det var vevstaken eller omväxlanren inne i vid dreven. Kunde inte kolla vad det skulle kosta men han tippade på att pristaket för reparation på en te 6 var ca 1500-2000kr