3 414 läst · 28 svar
3k läst
28 svar
Lämplig limtrbalk carport?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Själv kom jag fram till 6,3 kN så då är vi rätt nära varandra. Vad har du för lägen för punktlasterna?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Samma som jag. Vad fick du för max nedböjning?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Hur får du fram de siffrorna?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Lite fusk är det allt med FEM, men det förklarar de små skillnaderna mot min uträkning.Din är säkert bättre.
Snözon 1.5 motsvarar snölast 1.5 kN/m2 på mark som man sedan räknar om till en snölast på taket mht till bl.a. lutningen.
Klimatklasser har att göra med hträets fuktkkvot att göra: hur hårt utsatts det antas vara mot nederbörd och andra faktorer. Fukt påverkar träets hållfasthet.
Centrumavatånd 1.2 m innebär just att de ligger på 1.2, 2.4, ... 6m avstånd.
Klimatklasser har att göra med hträets fuktkkvot att göra: hur hårt utsatts det antas vara mot nederbörd och andra faktorer. Fukt påverkar träets hållfasthet.
precis, det var en fråga om var de var placerade, de är alltså två per 3 m fritt. Men kommer köra på en 56x225, sen limskruva den mot hammarbandet som är där nu, det har dock böjt sig rejält...S scorp1on skrev:Snözon 1.5 motsvarar snölast 1.5 kN/m2 på mark som man sedan räknar om till en snölast på taket mht till bl.a. lutningen.
skulle tro taklutningen är ca 15-20,
Liknande trådar
-
Hur gör man lämpligast en utfyllnad på en utgrävning i gräsmattan.
Fyllnadsmassor -
Insynsskydd till carport
Utbyggnad och tillbyggnad -
Ledig trefaskabel 2,5 mm2. Vilket uttag är lämpligt under carporten?
El -
Lämplig belysning i carport?
Belysning -
Lämpliga donwlights till carport
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus