11 774 läst · 20 svar
12k läst
20 svar
Lägsta temp innan vinterförvaring
Kollade runt lite på olika websidor, som t.ex. Weibulls, Granngården Olle vad han nu heter, m.fl. Det skiljer rätt mycket vad de anser om dessa temperaturer. Gräs mellan 6 - 10 grader så slutar/börjar det växa. Mossa 0 - 10 grader. Så inte en de som ska kunna det är överens.
Man får göra som davidgp skriver, kolla egna gräsmattan!
6-10 grader är nog allt lite sammanställt. Min tidigare siffra håller jag fast vid.peternicklas skrev:Kollade runt lite på olika websidor, som t.ex. Weibulls, Granngården Olle vad han nu heter, m.fl. Det skiljer rätt mycket vad de anser om dessa temperaturer. Gräs mellan 6 - 10 grader så slutar/börjar det växa. Mossa 0 - 10 grader. Så inte en de som ska kunna det är överens.
Men som skrivit innan, jag tackar för alla svaren. Jag har fått svar på min fråga som ämnet handlade om från början
Tja, hur gör ni med era bilar? Hoppas att HQ har elektronik i station och klippare som klarar fukt och kyla. Har man dessutom en carport till stationen så står ju grejorna "inomhus" om än kallt. Klipparen vill man kanske ha inlåst av andra orsaker...
Min station är lite bökig att koppla bort, åtminstone om man vill ha med kablaget för att kunna underhållsladda i vinter. Jag kör nog på teorin att det funkar, står inte att det krävs varmgarage.
Min station är lite bökig att koppla bort, åtminstone om man vill ha med kablaget för att kunna underhållsladda i vinter. Jag kör nog på teorin att det funkar, står inte att det krävs varmgarage.
Liknande trådar
-
VVS-lösning, temporär innan man installerar hydrofor för sommaren
Vatten & Avlopp -
Behöver jag limma gammal tapet innan ny underlagstapet sätts upp?
Färg, Måla & Tapetsera -
Lägsta underhållstemperatur inomhus utan att skada trävillan?
Värme allmänt -
Lägsta temperatur om man sänker vid högt elpris?
Miljö & Hälsa -
El-golvvärme lägsta rekommenderade golvtemp
El