H
K Kromo skrev:
Men att barnen ramlar på stenen vad är problemet? Barn ska slå sig! Men däremot är det ju inte bra att ramla på trallen för de stickorna är inte bra
Då jag är född med 2 vänsterfötter så kan jag garantera att stickor är att föredra! Sten gör ont, väldigt ont. Sedan vill jag omformulera det du skrev till: barn har rätt till att leka. Tyvärr så innebär det att ibland får de sår och skrubbmärken och till och med brutna ben. Men att begränsa våra barns lek så att den blir ofarlig är nog svårt och inte ens lämpligt i mina ögon.

P Pappa1986 skrev:
Alternativet kan ju vara att klyva en 45×195? Då får du rätt klass med ju
Funderade på det men det blir ju dels rätt så jobbigt att såga till samt att jag är osäker på om klassningen påverkas om man sågar det på mitten..? Tänker om skyddet är större i ytterkant av virket än i centrum, men jag har ingen aning :)

Måste man verkligen regla? Kan man inte bara lägga en tunn distans typ armeringsjärn och sen fästa trallen direkt i betongstenen med plugg?

• Gilla
Plutus
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Måste man verkligen regna? Kan man bara lägga en tunn distans typ armeringsjärn och sen fösta trallen direkt i betongstenen med plugg?
Regla menar du va? :)

Hade varit smidigt för höjden men det hade varit ett helvete att borra alla hål i plattorna. Funkar inte så bra med komposittrall heller som man fäster med clips.

Ha, ja.. Nä många hål blir det. Men kompositrallen kanske kunde ligga direkt mot underlaget och då fästa clipsen i betongstenen.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.