Malin Winter Malin Winter skrev:
Ja precis, planen är att lägga plattorna enligt bilden. Att avsluta i skarven och lägga en metallist där kommer tyvärr inte att se riktigt klokt ut då det går mitt i köket.
[bild]

Ok, jag skulle nog överväga att lägga plattorna på andra hållet då, så att du kan ha en mjukfog mellan de olika underlagen. Om inte det blir för konstigt.....

Indoor tec löser det, rulla ut mattan, sätt remsor mot väggar och mosa på med fix
Det bygger en del, det går åt mycket fix men kommer att funka.

Alternativet är väl att riva upp, eps och flyt, gärna med armering över skarven.

Eller en rörelsefog, du kan ju lägga plattorna som du vill ha dom men kapa dom i skarven, kommer ju bli en extra fog men det kanske man kan leva med?

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
BirgitS
Eller måste vi tömma på sand, fylla igen med ESP betong och ta det den vägen?
Ta bort sanden brukar man inte få då den tillhör föreningens ansvarsområde och är viktig som ljuddämpning mot grannarna under.

nino nino skrev:
Indoor tec löser det, rulla ut mattan, sätt remsor mot väggar och mosa på med fix
Det bygger en del, det går åt mycket fix men kommer att funka.

Alternativet är väl att riva upp, eps och flyt, gärna med armering över skarven.

Eller en rörelsefog, du kan ju lägga plattorna som du vill ha dom men kapa dom i skarven, kommer ju bli en extra fog men det kanske man kan leva med?

Har du använt indortec någon gång? Hur funkar det och vad är prisbilden?

Ja det har jag
Det funkar bra men det är lite kladd att hålla på med och det går rätt mycket fix eftersom man måste fylla plasten/duken/vad man nu kallar det för.
Kommer inte alls ihåg vad det kostade

BirgitS BirgitS skrev:
Ta bort sanden brukar man inte få då den tillhör föreningens ansvarsområde och är viktig som ljuddämpning mot grannarna under.
Därför är alternativet att fulla igen med ESP
nino nino skrev:
Ja det har jag
Det funkar bra men det är lite kladd att hålla på med och det går rätt mycket fix eftersom man måste fylla plasten/duken/vad man nu kallar det för.
Kommer inte alls ihåg vad det kostade
tack, verkar trots allt vara det alternativet med bäst resultat.

BirgitS
Därför är alternativet att fulla igen med ESP
Har det samma eller bättre stegljudsdämpning?
Det ska vara ett tungt material för att dämpa bra.

BirgitS BirgitS skrev:
BirgitS BirgitS skrev:
Har fått OK från föreningen så antar att det funkar lika bra som sanden som ligger där idag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.