Det följer med en instruktion. Du skall inte ta ut den eller lägga den ner.
Du fixar det framifrån. Vassa kanter så var försiktig. Ha bra belysning och ingen stress eller ungar som skriker på dig i bakgrunden så skall det gå bra.
 
torbeno torbeno skrev:
Det följer med en instruktion. Du skall inte ta ut den eller lägga den ner.
Du fixar det framifrån. Vassa kanter så var försiktig. Ha bra belysning och ingen stress eller ungar som skriker på dig i bakgrunden så skall det gå bra.
Ok. Men hur öppnar man den framifrån? Jag ser ingen lucka som man kan ta bort. Bara sidorna.
 
  • Interiör av en tvättmaskin liggandes på sidan med rör och mekaniska komponenter synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alltså vanliga stora luckan som du öppnar för att ställa in disk. Kolla inlägg #7
 
Ok. Packningen skall alltså installeras den vägen? Jag får lokalisera/verifiera läckaget först och sen införskaffa packningen om det är det som behövs.
 
Det man kan prova först är att släppa litet på de fyra skruvarna till pumpgropen och sedan dra åt igen. På så vis justerar man packningen och ingen ny behövs. Löser inte detta felet köper man ny packning.

Youtube har bra instruks för fel E15 på Siemens och Bosch
 
N Nikorasu skrev:
Det man kan prova först är att släppa litet på de fyra skruvarna till pumpgropen och sedan dra åt igen. På så vis justerar man packningen och ingen ny behövs. Löser inte detta felet köper man ny packning.

Youtube har bra instruks för fel E15 på Siemens och Bosch
Ok, tack för tipsen!
 
Alexander warolin Alexander warolin skrev:
Ok, tack för tipsen!
Jag har tittat på lite Youtube nu och sett att man kan ta bort luckan fram för att komma åt en del grejer men det ser inte alls ut så på min maskin. Och dessa fyra skruvar som det pratas om, var sitter de?
 
Högst troligt läcker de mellan den grå och vita delen i packningen där. Får se hur jag kan laga det.
 
  • VVS-komponent med misstänkt läcka vid grå och vit packning markerad med gul pil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eh, du har en äldre maskin. vad har den för modell-nr/e-nr? Repkitet vi pratat om tidigare gäller inte för din maskin.
 
torbeno torbeno skrev:
Eh, du har en äldre maskin. vad har den för modell-nr/e-nr? Repkitet vi pratat om tidigare gäller inte för din maskin.
Jag vet inte vad de e för maskin riktigt.
 
  • Öppen frontpanel på en BOSCH diskmaskin som visar elektronik och kabelanslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.