16 367 läst · 19 svar
16k läst
19 svar
Laddstation blinkar blått. Men kabel är hel.
Medlem
· Blekinge
· 10 610 inlägg
Detg kan spöka om man lagt en "reservspole" tråd någonstans. Den har låg resistans för dc-mätning med ohmmeter men hög impedans för statinens växelspänningssignal.
Yes. Min var inte heller helt av, så slingtestaren sade den var hel. Men med multimetern kunde jag konstatera att något var fel. Över 40 ohm på höger sida. 2 på vänster. Hittade brottet efter att ha dragit upp halva gräsmattan. Brottet var såklart 1,5 meter höger om skarven till guideslingan.R Robin-8 skrev:
Produkter som diskuteras: "multimetern"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte mer kabel och testade på några ställen. X visar var jag testade att bryta slingan. Till slut räckte det med att slinga det gula.. Mer än så orkar jag inte felsöka. Utan jag kommer byta ut den röda delen. Lite trist att jag får 3 nya skarvar på slingan , men så får det bli.
Tack för all hjälp.
Min slingtestare sa att den var hel. Men ohm mätaren sa att den var av. Nu verkar jag ha löst det.edelman skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Laddstation blinkar blått trots <10 Ohm (Automower 430X)
Robotgräsklippare -
Automower blinkar blått.
Robotgräsklippare -
Husqvarna laddstation blinkar blått
Trädgårdsmaskiner -
Laddstation för Automower 305 blinkar föst blått sen gult
Robotgräsklippare -
Automower 440 laddstation blinkar blått
Robotgräsklippare