NiclasJ80 NiclasJ80 skrev:
He ju endast haft boxen en natt så har ju ingen historik.

Först och främst blev jag orolig för att något är fel med risk att hårdvara kan ta skada.

Om det är så att det är ett naturligt flöde att lastbalnseraren slår in i samband med själva överbelastningen och att man får ett informationsmeddelande via Tibber när det händer så känns det ju helt tryggare.

Sen önskar/hoppas man ju att bilen återupptar laddningen efter det att lastbalanseraren avbrutit laddningen.

Så nästa steg är kanske som ni skriver att justera till 10A.
Inget tar skada, det enda som kan hända är att säkringen går.

Det här är som det ska fungera.

Den ska återuppta laddningen själv, men bile behöver minst 6A tillgängligt för att det ska kunna ske. 5A räcker alltså inte. Laddprotokollet är uppbyggt så.

Du behöver inte justera till 10A, den ska justera det själv, givet att minst 6A finns.

Däremot så är detta inte 100% utan man får ställa in sig på 90% funktionalitet. Man slipper mycket huvudvärk om man utgår ifrån att det kan strula ibland och att det är okej, det kräver ingen åtgärd utan det fungerar mest troligt nästa gång bilen stoppas in i laddaren.

Om det är bilen, wifi, laddaren, lastbalanseringe eller mjukvaran som strular... ja, det är det svåra att veta och därför klurigt att felsöka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.