FredrikR FredrikR skrev:
Laddarna skiljer ser jag, har nåt svagt minne att jag läst nåt om det men kan röra ihop det i skallen nu.. :rolleyes:
Men då betyder det att det verkar som bitt nya batteri och laddaren lirar ihop, men inte pickan?

Ska fota mina pistoler, batterigreppet, strax

• Gilla
pianist
  • Laddar…
Tusen tack!

Har försökt googla men hittar ej, finns det någon senco representant i sverige som är huvudansvariga?

P pianist skrev:
Har försökt googla men hittar ej, finns det någon senco representant i sverige som är huvudansvariga?
Aerfast vill jag minnas.
Så här ser min ena pistol ut:
Hand håller en Aerfast spikpistol med synlig magasinladdningsdel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någons hand håller en Aerfast spikpistol med synligt magasin, i en verkstadsmiljö med suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta är djäkligt mysko. Det är precis som pistolen är en annan variant. Nån som har en kontakt hos nån återförsäljare och kan kolla?

Ser dom inte lika ut i batterigreppet, våra pistoler?
Tycker de ser lika ut.

FredrikR FredrikR skrev:
Ser dom inte lika ut i batterigreppet, våra pistoler?
Tycker de ser lika ut.
tycker dom ser lika ut yes.

P
Har du mätt så batterierna ger ström? Googlar man på senco fusion problems så får man upp andra som oxå haft problem med batterierna till dessa!
Kan vara elektroniken i den som gått sönder med, om nu flera batterier inte funkar eller laddare..
Och det är flera som haft problem med själva cylindern till dessa, de hadr fått lämnat in på service för att fixa det!

Kosta den bars 1000kr så kan de va värt att lämna in den.

ja det är helwierd!

nej har ej mätt batterierna ännu... men konstigt att killen som sålde säger den funkade kanon innan han lade bort den, blir förvånad när jag säger den itne funkar med nytt batteri OCH säger han köper tillbaka den för samma peng och säljer den som reservdelsmaskin!

därav vill jag tro att inte pickan är paj...

hela grejen med att jag var tvungen slipa bort den lilla plastklacken gör mig misstänksam dock,..

fick svar av Senco mannen på generalagenten;

Hej Gustav,

Det finns två typer av batterier till dessa.

En gammal modell som tyvärr har utgått för flera år sedan och den nya modellen (VB0160) som är den du köpt på Bauhaus.

Den nya modellen av batteri ska inte gå att ladda i den gamla modellen av laddare utan kräver en annan laddare. Laddas batterierna i

den gamla modellen av laddare bränner man batterierna.

Har du tur så går batteriet att ladda upp med en ny laddare (VB0157) men tyvärr skulle jag tro att batteriet är trasigt.

Vad har du för serienummer på pistolen?

har skickat och väntar på svar. spännande.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P pianist skrev:
fick svar av Senco mannen på generalagenten;

Hej Gustav,

Det finns två typer av batterier till dessa.

En gammal modell som tyvärr har utgått för flera år sedan och den nya modellen (VB0160) som är den du köpt på Bauhaus.

Den nya modellen av batteri ska inte gå att ladda i den gamla modellen av laddare utan kräver en annan laddare. Laddas batterierna i

den gamla modellen av laddare bränner man batterierna.

Har du tur så går batteriet att ladda upp med en ny laddare (VB0157) men tyvärr skulle jag tro att batteriet är trasigt.

Vad har du för serienummer på pistolen?

har skickat och väntar på svar. spännande.

han säger jag har en gammal laddare som troligtvis sabbat båda mina batterier. snacka om ångest. köpt nya batterier och bränt dom. 2000:- i sjön.

MEN han ska skicka en nyare laddare gratis till mig!! vilka grabbar på SEnco!!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P pianist skrev:
han säger jag har en gammal laddare som troligtvis sabbat båda mina batterier. snacka om ångest. köpt nya batterier och bränt dom. 2000:- i sjön.

MEN han ska skicka en nyare laddare gratis till mig!! vilka grabbar på SEnco!!
Vi har en tråd här någonstans om att laga batterier/byta enskilda celler.
Börja med att mäta upp på batteriet och se om du redan där kan se om det är knas.

Tillägg: glömde tagga våran arkivarie. @jac

• Gilla
pianist
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.