Matstj skrev:
Det måste vara vattenlåset, det fanns inte i de första bilderna. Då fanns inte låset där.
Den ringen är handtaget till vattenlåset:)

ktm250 skrev:
Nä... inte alltid då grå klämring gäller idag och många tillverkare kräver att manschetten är "gummad" innan håltagning, men skitsamma. I det här fallet har TS specat tätskiktssystem och av bilderna att dömma så är det inte korrekt gjort.

Edit: Blå klämring kan ha varit då TS fick sin tvättstuga gjord. Minns inte när Purus bytte. Å andra sidan så vet vi inte märket på brunnen.
Helt rätt att det finns olika färg på klämringarna, men det var mest principen jag ville visa.

K
lordi skrev:
Helt rätt att det finns olika färg på klämringarna, men det var mest principen jag ville visa.
Ja, för ett rollat system ja, men nu är det ju inte det i just detta fall. Med det system som TS har, hade inte manschetten varit synlig ändå då det hade legat under folien, men nu är ju inte den heller synlig så då finns varken eller :)

ktm250 skrev:
Ja, för ett rollat system ja, men nu är det ju inte det i just detta fall. Med det system som TS har, hade inte manschetten varit synlig ändå då det hade legat under folien, men nu är ju inte den heller synlig så då finns varken eller :)
Jo, men det var ändå principen jag ville visa. Klämring sitter det väl ändå oavsett vilket system man använder? Eller har jag missat nåt? Bilden jag postade var första bästa som jag kunde sno på nätet.

K
lordi skrev:
Jo, men det var ändå principen jag ville visa. Klämring sitter det väl ändå oavsett vilket system man använder? Eller har jag missat nåt? Bilden jag postade var första bästa som jag kunde sno på nätet.
Sant! Alltid klämring :)

Idag har firman varit här och konstaterat att det mycket riktigt saknades manschett. Men de tog på sig att åtgärda felet helt utan tjat från min sida:)

Låter väldigt bra. Men du bör vara aktiv och ta reda på hur de tänker åtgärda.

Det är bara riva upp.

Hur gör de för att åtgärda det i efterhand och få ett heltäckande tätskikt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.