5 900 läst · 17 svar
6k läst
17 svar
Kvalite på sticksåg?
Det enda trista med styrklackar är att man väldigt lätt använder dem istället för att byta klinga. En ny klinga skär vinkelrätt på t ex en 85'a utan klackar men blir den sliten så går den givetvis snett.
Festo's klackar är jag inte det minsta impad av och då har jag kört både med 200 och 300 (Triton), det känns som en nödlösning medans Boschen's (135) verkar lite mer genomtänkt eftersom man kan undvika att köra med dem.
Kanske beror lite på hur man jobbar med...
Sen som jag sagt tidigare så är det mig veterligen bara Bosch som tillåter att man kan dra bak plattan för att t ex såga in emot en vägg, det är en finess som jag inte vill vara utan, fast det är klart man blir bortskämd med Bosch *ler*
/Kent
Festo's klackar är jag inte det minsta impad av och då har jag kört både med 200 och 300 (Triton), det känns som en nödlösning medans Boschen's (135) verkar lite mer genomtänkt eftersom man kan undvika att köra med dem.
Kanske beror lite på hur man jobbar med...
Sen som jag sagt tidigare så är det mig veterligen bara Bosch som tillåter att man kan dra bak plattan för att t ex såga in emot en vägg, det är en finess som jag inte vill vara utan, fast det är klart man blir bortskämd med Bosch *ler*
/Kent
Konstaterades just i en annan tråd att den funktionen finns hos Festool också. I.a.f. Triton (200 vet jag inte).Snickarboden skrev: