60 369 läst · 25 svar
60k läst
25 svar
Kvadratiskt matbord?
Medlem
· Västra Götaland
· 96 inlägg
SKITSNYGGT! Vad avis jag blir! Har precis köpt ett ovalt..
Vi har det vita från EM (heter Country tror jag) och det har både för och nackdelar. Positivt (förutom att det är snyggt) är att det finns stor plats att duka fram på (förut fick vi ha det mesta stående på köksbänken och gå och hämta, det behöver vi inte nu).
Negativt är att det inte går att skjuta in stolarna helt för de får inte plats. Detta gör att stolarna oftast står lite hipp som happ och det ser slarvigt ut. Bordsskivan är matt och detta gör att man måste torka det i tid och otid för minsta fettfläck syns så tydligt.
Negativt är att det inte går att skjuta in stolarna helt för de får inte plats. Detta gör att stolarna oftast står lite hipp som happ och det ser slarvigt ut. Bordsskivan är matt och detta gör att man måste torka det i tid och otid för minsta fettfläck syns så tydligt.
Vi har ett kvadratiskt bord och vi är jättenöjda! Visst går det att duka för 8 personer utan att det känns trångt. Och vi tycker inte det är några problem med stolarna. Varför måste man skjuta in dem helt? Jag tycker det är snyggt när det är luft mellan stolarna och bordet. Vi är 6 st i familjen och vi tycker det funkar kanonbra, alla får plats bra och all mat får oxå plats.
Vi har köpt vårt bord på Em och bad speciellt om att få samma nyans på iläggsskivan som övriga bordet. Detta fick vi dock inte men då fick vi ett nytt bord utan problem. Så nu är det från samma bitar av träet även på iläggskivan.
Vi har köpt vårt bord på Em och bad speciellt om att få samma nyans på iläggsskivan som övriga bordet. Detta fick vi dock inte men då fick vi ett nytt bord utan problem. Så nu är det från samma bitar av träet även på iläggskivan.
helenae skrev:Hej!
Någon som vet var man kan hitta kvadratiska matbord för 8 pers (2 stolar på var sida)? Ek eller vitt, och som helst inte kostar FÖR mycket... Har idag ett jättesnyggt ekbord som är 180 långt + två iläggsskivor på 50 cm vardera. Det är kanon att kunna duka för alla vid samma bord vid kalas och middagar, men jag vill hellre ha ett kvadratiskt bord, känns lite mer "intimt" *:...
//Helena
Hej,
Jag letar också efter ett kvadratiskt stort matbord, men jag har otur känns det som. Jag har läst era svar och tyvärr har bordet på IKEA och EM gått ut ur sortimentet. Det på EM, vitt Country gillade jag skarpt, så det är synd att bordet inte finns längre.
Fler tips tas gärna emot....
/Annette
Varför inte ett runt bord? Jag är helt såld i serien Folke hos mio, deras bord är underbart, har en snurrskiva i granit som gör att alla når maten och stolarna med medar som gör att man kan sitta och gunga så smått är ju bara så smart!
Får mitt folke-bord på måndag, det är bara sååå mäktigt, 160 cm i diameter, stolarna är grymt sköna (har varit till mio åtskilliga gånger och testat så vi verkligen valt rätt - och jag jag är såld), det enda negativa jag kan se är att det är oljat vilket innebär att vi kommer behöva olja in det kontinuerligt - men det är det värt!
Väldans förtjust i de här bordet, lite väl dyrt bara med tanke på att stolar tillkommer men riktigt vackert.
Länk http://webshop.vemdalia.se/default.asp?Aid=465&SeId=0&c=185
Länk http://webshop.vemdalia.se/default.asp?Aid=465&SeId=0&c=185
Pokergirl: Vilka stolar köpte ni till bordet, var det Folke-stolarna som är lite "gungiga" eller?? Är du nöjd med bordet så här några månader efter köpet?
Jag funderar precis på att beställa bordet, tycker det är grymt snyggt, men har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha Folke-stolen i original eller?
Jag funderar precis på att beställa bordet, tycker det är grymt snyggt, men har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha Folke-stolen i original eller?