Vi skall dit också :D har varit inne och hitintills i Gbg har det trevligaste bemötandet varit hos dem och Invita.

Hälsar Ingrid

Härligt :)

Ni lär nog inte bli så chockade heller över deras pris

Hur står sig Kungsäter kök i pris i dagsläget (2014) mot konkurrenterna?

Där tog du upp en väldigt gammal tråd, dom står sig dåligt därför att dom är i rekonstruktion.

Oh fan. Det säger du. Konkurs läge alltså.
Jag som fastnade för ett kök där...

Kyleman skrev:
Där tog du upp en väldigt gammal tråd, dom står sig dåligt därför att dom är i rekonstruktion.
Stämmer det här verkligen? Är det inte Tibrokök det handlar om där Tibrokök har ansökt om konkurs i Juni.

Axtorp skrev:
Stämmer det här verkligen? Är det inte Tibrokök det handlar om där Tibrokök har ansökt om konkurs i Juni.
Stod på ratsit att kungsäterkök va i rekonstruktion, och jag frågade även när jag va där vad det handlade om. Men på dem verkade det som det inte va någon fara (så klart).

Wik83 skrev:
Stod på ratsit att kungsäterkök va i rekonstruktion, och jag frågade även när jag va där vad det handlade om. Men på dem verkade det som det inte va någon fara (så klart).
Jag hittar inget av värde om jag googlar Kungsäter kök och rekonstruktion och det står inget på Ratsit om det nu i alla fall. Företaget verkar också gå hyfsat om man ser till resultatet.

Kungsäter går dåligt. Dom har slagit igen butiker och vräkt ut utställningskök för att klara sig den här gången. Vänder det inte kraftigt för dom så är det nog gonatt nästa år.

Gammal tråd som kräver uppdatering jan-2021:
Kungsäterkök och Tibrokök ägs numera av Culinarum Group och all tillverkning sker i Tibro. Båda erbjuder idag massiva stommar men tanken är att Tibrokök ska bli premiummärket på sikt, är också dyrare än motsvarande Kungsäterkök redan idag trots att det byggs i samma fabrik.

Ska man ha platsbyggt kök och gillar äkta träkänsla och tradition ger Kungsäterkök fortfarande mycket för pengarna. Variationer på luckor och träslag är stor.

• Gilla
zallt
  • Laddar…
C Cnall skrev:
Gammal tråd som kräver uppdatering jan-2021:
Kungsäterkök och Tibrokök ägs numera av Culinarum Group och all tillverkning sker i Tibro. Båda erbjuder idag massiva stommar men tanken är att Tibrokök ska bli premiummärket på sikt, är också dyrare än motsvarande Kungsäterkök redan idag trots att det byggs i samma fabrik.

Ska man ha platsbyggt kök och gillar äkta träkänsla och tradition ger Kungsäterkök fortfarande mycket för pengarna. Variationer på luckor och träslag är stor.
Om Kungsäterkök ska överleva så måste nog säljaren i Stockholm bort. Hon kanske redan är skrotad. Hennes förnamn börjar på P. :)

Kan varmt rekommendera KitchenIn i Båstad, Lotta och Christoffer är riktigt bra på kundförstålse och är mycket lösningsorienterade!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.