2 362 läst · 35 svar
2k läst
35 svar
Kundtjänst instruerade avfrostning och det blev vattenskada, vad göra?
Medlem
· Sverige
· 5 342 inlägg
Det vore trevligt om vattendetektor ingick som standard.
Till slut blev det ingen Electrolux service för mig. Dom avbokade och sade att de inte hade reservdelarna, och de vägrade använda andra kompatibla.
Så jag satte igång kylen igen, och nu har den gått flera veckor utan att det syns någon is. Det är iaf bättre än förut. Få se hur länge det håller.
Till slut blev det ingen Electrolux service för mig. Dom avbokade och sade att de inte hade reservdelarna, och de vägrade använda andra kompatibla.
Så jag satte igång kylen igen, och nu har den gått flera veckor utan att det syns någon is. Det är iaf bättre än förut. Få se hur länge det håller.
ibland räcker det med att hota skåpet att elxservice kommerIlona Autio skrev:Det vore trevligt om vattendetektor ingick som standard.
Hej! Men vem är så ??? att man ställer ett kylskåp på Parketten ?????????????????Ilona Autio skrev:Här kommer en updatering i ärendet. Jag kollade igen men Electrolux support. Tänkte boka en tekniker, men ville först kolla om det finns reservdelar. Det är fast pris här i Stockholm och reservdelarna skulle ingå i priset ca 2000kr. Dörrpackningen finns men sensor har utgått ur sortimentet. Reservdelsavdelningen gav artikelnumret till sensorn och tipsade om att man kan hitta den på öppna marknaden. Men bokningskundtjänst sa sedan att electroluxteknikerna byter inte ut annat än sånt som de har med sig.
Pratade med 4 olika supportavdelningar, och den sista sa att köp ett nytt kylskåp😂
Så nu tänkte jag bara beställa dörrpackningen och byta den själv och se om det hjälper.
Men sensor och parketten är en annan historia. Kan visserligen löda men jag kan inte rubba kylskåpet en millimeter, för att dra ut det. Det är ett fullhögt kylskåp med lika stort frys bredvid. Brukar de vara förankrade på något sätt?
Vattenskadan är bara några stavar så jag funderar också på om det går att fixa själv. Bifogar bilder
Står ju i manualen att man skall ha nåt vettigt under skåpet !!
Produkter som diskuteras i tråden